دسته بندی: معماری

ساختمان هتل و مدرسه تهیه غذا، اثر معماران پرتغالی

این ساختمان، شامل یک هتل به همراه یک مدرسه کیترینگ (تهیه غذا) است که بر روی یک بلندی مسطح فلات مانند ساخته شده تا بر چشم انداز اطراف غلبه کرده و دید خوبی را برای ساکنان آن حاصل کند. این مجموعه، حاصل تلاش گروهی معماران پرتغالی Eduardo Souto De Moura و Graca Correia ، از Correia / Raggazzi Arquitectos است. ساختمان که در محل کارخانه قدیمی رابینسون و روی یک اختلاف سطح طبیعی در مرز جنوبی محوطه بنا شده، خیابان جدیدی را نیز در زمین های بازسازی شده ایجاد کرده است. احجام تشکیل دهنده بنا، در قسمت جنوبی به سمت پایین رفتگی زمین کشیده شده و به بالکنی بزرگ و سراسری تبدیل شده اند و افراد در کلاس های درس، کتابخانه، سالن استراحت و رستوران می توانند از مناظر زیبای اطراف لذت ببرند.
نمای شمالی کاملاً بسته است، دیواری بلند با رنگ زرد اخرایی، در امتداد جاده داخلی قرار گرفته است. دفاتری که در امتداد این دیوار قرار دارند دارای حیاط خلوت های خصوصی هستند تا از نور روز استفاده کنند. زیرساخت فضاهای عملکردی و آشپزخانه های آموزشی در ساختمانی جدا به رنگ آبی قرار دارد تا یادآور حس نانوایی های سنتی و همچنین مکانهایی با شرایط ویژه بهداشتی باشند. دودکش ها و نورگیرهای بزرگ بر فراز پشت بام مسطح این بنا قد بر افراشته اند تا حفظ هویت صنعتی در خدمت هدفی بزرگ تر که همان حفظ حافظه تاریخی و میراث فرهنگی بافت شهری Portalegre است قرار گرفته باشد.

منبع : http://www.designboom.com/weblog/cat/9/view/23417/eduardo-souto-de-moura-graca-correia-hotel-catering-school.html

1391/6/30 - 10:51:02 PM     


ارسال نظر (0)
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.