دسته بندی: طراحی

دیزی خوری مدرن

این مجموعه دیزی خوری، کاری است از رائیکا خورشیدیان که در پروژه مربوط به درس حال و آینده در سال 1388 زیر نظر استاد خود؛ علیرضا اژدری در دانشگاه تهران ارائه شده است. طراح در مورد فلسفه طرح خود می گوید: «سازمان جهانی غذا؛ FAO به اهمیت نقش غذاهای سنتی و محلی در توسعه پایدار جوامع تأکید می کند. از سوی دیگر شواهد، حاکی از این است که اکثریت جوامع به خصوص نسل جوان تمایل کمتری به استفاده از غذاهای سنتی میهن خود دارد. با این توصیفات، طراحی می تواند با جذاب تر کردن غذاهای سنتی نه تنها مخاطب آنها را در هر سرزمین و فرهنگی گسترش دهد، که می تواند به انتشار آن در عرصه بین المللی نیز یاری رساند. با این مقدمه، در این پروژه، هدف، طراحی ظرفی است که در عین سهولت بخشیدن به فرآیند پخت، سرو و آماده سازی برای خوردن دیزی؛ ظاهر زیبا و جذابی به آن ببخشد. البته اشاره به این نکته ضروری است که خود فرآیند آماده سازی دیزی، یعنی فرآیند جدا سازی آب از سایر بخش های دیزی، ترید کردن نان و کوبیدن دیزی، فعالیت هایی جذاب و استثنایی است و بدین خاطر برای شخصی که در حال آماده سازی آن برای خود است، تجربه ی خوشایندی را به همراه دارد و حتی برای بسیاری از افراد مانند توریست های خارجی که برای اولین با این کار را انجام می دهند، خاطره ایست به یاد ماندنی. این طرح سعی دارد ضمن حفظ این ویژگی ها که خوراکی بی نظیر همراه با تجربه ای استثنایی را به ارمغان می آورد، اجزای هماهنگ تری برای آن طراحی کرده تا این اجزاء به صورت یک کل به هم پیوسته، خوشایندتر ظاهر شود و نیز به ارائه این غذا در عرصه های بین المللی بیانجامد.

این کانسپت یکی از طرح های ارسالی برای مسابقه زمستانه دیماه ریتون است. برای شرکت در مسابقه زمستانه ریتون اینجا کلیک کنید.

منبع : ریتون

1390/11/14 - 7:33:33 AM     


ارسال نظر (2)
 mahsa 2/4/2012 - ساعت: 4:26
به نظر من ایده قشنگوخوبیه ولی میتونم دلیل انتخاب این رنگ را برای این ظرف بدونم
 raika 12/8/2012 - ساعت: 10:35
سلام دوست عزیزم ببخشید که اینقدر دیر جواب می دم. فکر کنم چون من بقیه ظرفای دیزیی که دیدم این رنگی بود این رنگ رو انتخاب کردم. و حالای دارم بیشتر فکر می کنم این رنگ با دیزی که نارنجی قرمز است کنتراست رنگ مکمل دارد:-). اما به هر حال فکر کردن به رنگ های دیگه راهنمایی خوبی بود. سپاس
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.