دسته بندی: طراحی

نمادهای المپیک 2012 لندن

 

نمادهای المپیک 2012 لندن رونمایی شدند. کاراکترهای تک چشم ونلاک "Wenlock" و مندویل "Mandeville" از دو قطره آخر فلزی که برای ساخت استادیوم المپیک 2012 لندن استفاده شده بود به وجود آمدند: "به همین دلیل است که ما اینقدر برّاق هستیم، ما عکس آدمها، اشیاء و جاهای مختلفی را که در طول سفر خود در بریتانیا می بینیم منعکس می کنیم." ونلاک و مندویل که توسط ایریس iris طراحی شده اند، همانند دیگر نمادهای هویت ساز المپیک 2012، انعطاف پذیر هستند و ظاهرشان برای نشان دادن جنبه های مختلف برند، تغییر می کند.

  

 

ونلاک

"اسم من از روستایی در ایالت شراپشایر به نام ماچ ونلاک (Much Wenlock) گرفته شده؛ روستایی که قلب تاریخ المپیک است. در قرن 19، بارون پیر دو کوبرتین (Baron Pierre de Coubertin) به این روستا دعوت شد تا بازیهای ماچ ونلاک را که برگرفته از بازیهای یونان قدیم بود تماشا کند. دوکوبرتین تحت تاثیر این بازیها قرار گرفت و رفت تا جنبش المپیک مدرن را به راه بیاندازد. بازیهای ماچ ونلاک هنوز هم هرساله برگزار می شوند!  چراغ روی سر من الهام گرفته از چراغهای نمادین تاکسیهای سیاه لندن است. فرم جلوی سر من همانند فرم سقف استادیوم المپیک است. چشم من یک لنز دوربین است که تمام تصاویر سفر مرا ضبط می کند..."

 

مندویل

"اسم من برگرفته از شهر استوک مندویل (stoke mandeville) در ایالت باکینگهام شایر است، جایی که بازیهای پارالمپیک متولد شد. در همان روزی که جشن بازگشایی بازیهای المپیک 1948 لندن برگزار شد، سرلودویگ گاتمن (sir ludwig Guttmann) مسابقاتی را در شهر استوک مندویل برای سربازانی که در جنگ جهانی دوم آسیب نخاعی دیده بودند، برگزار کرد. مسابقات استوک مندویل به تدریج رشد کرد تا اینکه تبدیل به بازیهای پارالمپیک شد."

 

منبع : http://www.designboom.com/weblog/cat/8/view/10262/2012-london-olympics-mascots.html 

1389/3/3 - 01:21:11 ق.ظ     


ارسال نظر (0)
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.