دسته بندی: طراحی

معرفی صفحه بعد سوم

 

سلام؛

با صفحه بعد سوم در خدمت شما هستیم. از عنوان این بخش می توان فهمید که مربوط به نرم افزار های سه بعدی است. در حد توان به معرفی این نرم افزارها خواهیم پرداخت و البته بیشتر نرم افزارهای مخصوص طراحان صنعتی و از همه مهمتر راینو و پلاگین های مربوط به آن را معرفی خواهیم کرد.امیدوارم این صفحه بتواند به شما در زمینه انتخاب نرم افزار کمک کرده و باعث پیشرفت شما در این زمینه شود.

کدام نرم افزار بهترین است؟

روند رو به رشد استفاده از کامپیوتر در زمینه های مختلف باعث وابستگی انسان به این وسیله شده است.این دانش با گذشت زمان به صورت تخصصی در اختیار افراد قرار گرفته است و هر کس با توجه به نیاز کاری خود از یک یا چند نرم افزار بهره می گیرد. افزایش تعداد  این ابزارها متاسفانه هزینه های زیادی را به کاربران آنها تحمیل کرده است اینکه هرفرد باید از چه نرم افزاری استفاده کند مطلق نیست و حتی سلیقه کاربر نیز در انتخاب این نرم افزارها دخیل است. در این میان طراحان نیز از نرم افزارهایی استفاده می کنند.

در واقع استفاده از نرم افزار برای طراحان بسیار ضروری است آنها باید ایده خود را به صورت واقعی ارائه نمایند که البته دراین مورد معمولاً از اسکچ استفاده می کنند. در واقع طراح از اسکچینگ برای توسعه طرح خود بهره می برد و یک طراح مطمئناً باید قادر باشد ایده خود را به روی کاغذ منتقل کند .اما اسکچ برای مشتری یا کسانی که قرار است ایده به آنها ارائه شود قابل فهم نخواهد بود یا بهتر است بگوییم برای همه آنها قابل فهم نخواهد بود. از راه های دیگر ارائه یک ایده، مدلسازی به صورت فیزیکی است که این روش به دلیل زمانبر بودن و هزینه بالا همیشه امکانپذیر نیست و حتی در مواقعی به دلیل محدودیت های مواد و متریال به صورت ناقص انجام می شود. اما مدلسازی کامپیوتری این امکان را به شما می دهد که در هر زمان و مکانی که بخواهید ودر زمان بسیار کوتاه، با هزینه به مراتب کمتر از مدلسازی فیزیکی ایده خود را در ابعاد و اندازه های واقعی ساخته و با متریال و نور مناسب ارائه نمایید.البته شما خواهید گفت که مدلسازی کامپیوتری جای مدل فیزیکی را نخواهد گرفت.کاملاً درست است اما یادتان باشد که شما می توانید آزمون و خطا را در محیط مجازی انجام دهید تا در هنگام مدلسازی فیزیکی زمان و هزینه کمتری صرف نمایید ضمن اینکه با فراگیر شدن تکنولوژی RP(Rapid Prototype) شما در آینده ای نزدیک با قیمت مناسب می توانید یک مدل واقعی داشته باشید.(در بخش های بعدی به معرفی بیشتر آن خواهیم پرداخت)

نرم افزارهای معروف به CAD(Computer Aided Design) که به طراحان کمک می کنند تا ایده خود را ارائه نمایند. اینکه این افراد از کدام نرم افزاردر این دسته استفاده کنند سوالی است که هر فرد با توجه به اطلاعات خود از این نرم افزار ها به آن جواب می دهد اما واقعآ کدام نرم افزار بهترین است؟

یادمان باشد که زمان محدود است و ما نمی توانیم همه نرم افزارهای دنیا را یاد بگیریم و یا حتی آنها را تست کنیم.

عواملی که در انتخاب یک نرم افزار دخیل هستند عبارتند از

1-زمان( زمانی که شما برای یادگیری یک نرم افزار صرف خواهید کرد.)

2-هزینه یادگیری

3-هزینه جمع آوری سیستم سخت افزاری

4-هزینه خرید نرم افزار (در کشور هایی که قانون کپی رایت رعایت نمی شود این نرم افزارها به صورت کرک (crack) شده وبا قیمتی ناچیزی در اختیار افراد قرار می گیرد که البته از تمامی قابلیت های این نرم افزارها نمی توان استفاده کرد ومعمولاً یک سری مشکلات خاص خود را به همراه خواهد داشت.)

5- سلیقه فرد

اگر اطلاعات یک فرد در مورد یک نرم افزار کامل باشد راحت تر آنرا انتخاب خواهد کرد وبا اطمینان بیشتری به استفاده ازآن خواهد پرداخت.

ادامه دارد . . .

 

 

1389/2/31 - 09:59:26 ق.ظ     


ارسال نظر (2)
 حامد طباطبایی 7/2/2010 - ساعت: 0:28
هیچ نرم افزاری مثل راینو نمیشه ...
امیدوارم هرچه زودتر جایگاه خودشو پیدا کنه این نرم افزار.
اگه مشکلی پیش نیاد تا برج 5 کتاب راینو رو هم برای دوستدارانش چاپ میکنم .ترجمه اون دیگه تموم شده .
سایت بسیار پرباری خواهد شد و ممنون به خاطر زحماتتون.موفق و پیروز باشین.@}-

 shahab 7/10/2011 - ساعت: 7:51
vahgean mamnoooooooooooooooooooooooon man shakhsan 1000 jeld azash mikharam vahgan hgabele tahgdire khasteh nabashid
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.