دسته بندی: طراحی

نگاهی متفاوت به مفهوم زمان

 

در اینجا، شما پنج ساعت می بینید. ازاین 5 ساعت، 4 طرح وجود دارد که هر کدام با دو ترکیب رنگی سیاه و سفید ارائه شده است. این ساعت ها توسط طراحی به نام Denis Guidone ساخته شده که می گوید: "من دوست ندارم ساعت طراحی کنم، چیزی که من واقعاً به آن علاقه دارم، طراحی زمان است." سخن جسورانه ایست، شما اینطور فکر نمی کنید؟ اما Guidone طرح های شگفت انگیزی از ساعت دارد، بهتر است نگاهی به آنها بیندازیم. این چهار ساعت، اینگونه نامگذاری می شوند:  Ora Unica, Ora Lattea, Tempo Libero و  Ora. به نظر شما، هر کدام از اینها، ساده، ضروری و دوست داشتنی نیستند!؟

1.     ORA UNICA: ساعتی سیاه با مارپیچی سفید. این ساعت قصد دارد با نداشتن نظم و ترتیب افراد را تهییج کند. بدون زمان، بدون ساعت ها، فرد می تواند زمان را ببیند، اما به آن فکر نمی کند. عجیب است؟ بله! در واقع عقربه های ساعت و دقیقه شمار، وجود دارند، آنها آنجا هستند، اگر شما راهی برای گفتن زمان آن پیدا کنید، پس یک نابغه هستید. واقعاً ساعت عجیبی است. سیاه آن  در 2 اندازه : قطر 36 میلی متر و قطر 42 میلی متر، موجود است.

2.     TEMPO LIBERO: با یک عقربه سفید و یک عقربه قرمز. این مرکزیت زدایی عقبه دقیقه شمار است که حالت جدیدی از انتقال هر ساعت از روز را خلق می نماید. سیاه آن  در 2 اندازه با قطر 36 میلی متر و 42 میلی متر، وجود دارد.

3.     ORA LATTEA: سفید، همراه با چند نقطه، همانند منظومه شمسی. مکانی وسیع، خالی و کاملاً راحت برای رها کردن خود. نقطه بزرگ، نشانگر ساعت، نقطه کوچک، نشانگر دقیقه، نقطه وسط هم ثابت. سفید آن در دو اندازه، در قطرهای 36 میلی متر و 42 میلی متر، موجود است.

4.     ORA: خدای من، به این حلقه ای که تازه به داخل آن افتادی نگاه کن! این یک دایره نیست، بعضی قسمت های آن بریده شده است، اما حتی این هم نمی تواند زمان را متوقف کند. رنگ سفید و سیاه آن در اندازه 42 میلی متر طراحی شده است.

منبع : http://www.yankodesign.com/2010/08/27/seeing-time-differently

1389/6/18 - 10:05:50 ق.ظ     


ارسال نظر (0)
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.