دسته بندی: مسابقه

مسابقه طراحی گرافیک گونه های در حال انقراض

فراخوان ارسال آثار برای یک مسابقه دانشجویی؛ Tokyo Designers Week ژاپن، با همراهی دیزاین بوم، مسابقه طراحی گرافیک با عنوان گونه های در حال انقراض را برگزار می کند. شرکت در این مسابقه برای تمام دانشجویان از تمامی کشورهای جهان آزاد است و ثبت نام بصورت رایگان و آنلاین انجام می شود.

1- موضوع مسابقه:

گونه های درخطر: در همین مدتی که شما این فراخوان را می خوانید، یکی از گونه های حیات در روی زمین منقرض می شود. یک سال بعد در همین زمان، بیش از 50000 گونه برای همیشه ناپدید خواهند شد! این مسابقه گرافیکی بر بهبود و حفاظت از گونه های درخطر انقراض تمرکز دارد.

طراحی گرافیک چه کمکی می تواند کند؟

تنوع گونه های زیستی روی زمین بسیار سریع تر از روند طبیعی خود در حال کاهش است و این به خاطر تغییر کاربری اراضی، استفاده نادرست از منابع طبیعی، هجوم گونه های غیربومی، تغییرات آب و هوایی، آلودگی آب و هوا و بسیاری عوامل دیگر است. تمامی این تغییرات به خاطر الگوهای فعالیت انسان روی زمین است. هدف ما بالابردن آگاهی عمومی و ایجاد انگیزه برای فعالیت و جذب سرمایه برای افزایش تلاشهایمان در حفاظت از گونه های زیستی و پایان دادن به روند هشدار دهنده انقراض حیات توسط انسان است. روندی که محیط زیست همه ما را تهدید می کند.

2- جوایز

به اولین اثر انتخابی، 200000 ین ژاپن (بیش از 2000 دلار امریکا) تعلق می گیرد.

به دو اثر بعدی هریک 100000 ین ژاپن (بیش از 1000 دلار امریکا) تعلق می گیرد.

آثار انتخابی دیگر+ دیگر نامزدهای دریافت جایزه در نمایشگاه هفته طراحان توکیو 2010 به نمایش درخواهند آمد. و همچون همیشه، دیزاین بوم گزارش انحصاری نتایج را منتشر خواهد کرد.

3- معیارها

آثار شما باید دارای معیارهای زیر باشد:

1- ناب بودن و خلاقانه بودن طرح- از سبکهای رایج و مد روز اجتناب کنید. چیزی را که بیش از همه برایتان اهمیت دارد، تصویر کنید.

2- ارائه جذاب- استفاده خوب از رنگ، نوشته، تصاویر، عکسها و...

3- ارتباط با موضوع- طرح شما باید مرتبط با موضوع "گونه های در خطر" بوده و تصاویر در نگاه اول گویای این مطلب باشد.

4- انعطاف پذیری- اثر شما باید به سادگی با رسانه های مختلف مثل: پوستر، پرچم، مهر و غیره سازگار باشد.

مهم است که طرحتان تا زمان اعلام نتایج، محرمانه باقی بماند.

5- آخرین فرصت ثبت نام

آثار شما تا تاریخ 30 سپتامبر 2010 (8 مهرماه) پذیرفته خواهند شد.

6- هیئت داوران

katsumi asaba- مدیر هنری

kashiwa sato- مدیر هنری

kenji kawasaki- مدیر اجرایی موسسه DESIGN ASSOCIATION

shobun nakamura- از دانشگاه هنر TAMA

noriaki hayashi - از دانشگاه هنر و طراحی JOSHIBI

7- ثبت نام: برای ثبت نام، فرمهای موجود در لینک زیر را پر کنید. شرکت کنندگان تیمی باید فقط یک نام برای تیم خود ارائه دهند.

هنگام فرستادن آثار خود باید نام تمام اعضای گروه ذکر شود. (در این مسابقه محدودیت ثبت نام وجود دارد، بنابراین با پر شدن ظرفیت ممکن است مهلت ثبت نام زودتر از تاریخ ذکر شده به پایان برسد)

اینجا ثبت نام کنید.

8- فرستادن آثار

چه به صورت فردی و چه گروهی، فقط می توانید یک اثر ارائه دهید.

1- برای هر اثر باید یک فایل با کیفیت از طرح خود در فرمت عمودی Japanese B1 )728mm * 1030 mm) و با رزلوشن 300 dpi ارائه دهید. (اگر اثر شما جزو آثار انتخابی باشد، از شما تصاویر اصلی طرح با کیفیت بالا خواسته خواهد شد)

2- می توانید تا 3 فایل برای هر اثر ارسال کنید. هر اثر باید شامل حداکثر سه تصویر باشد: یک نمای عمومی + دو تصویر از جزییات. لطفا به یاد داشته باشید: فقط از فرمتهای gif و jpeg )72dpi)استفاده کنید. هر فایل باید حداکثر 150 کیلوبایت حجم داشته باشد و از حالت RGB استفاده شده باشد. حداکثر ابعاد تصاویر می تواند 728dpi (عرض) و 1030dpi (ارتفاع) باشد. اگر قادر به کاهش حجم فایل خود نیستید در این لینک نحوه انجام این کار در فتوشاپ آموزش داده شده است.

3- شرح ایده ها: شما می توانید توضیحی کوتاه راجع به اثر خود در قالب متن (فقط به زبان انگلیسی و مختصر) در قسمت مربوطه ارائه دهید.

4- از شما تقاضا می شود که از دستورالعمل مسابقه پیروی کنید. دستورالعملهای مسابقه: آثار ارسالی به مسابقه باید اصل باشند. پروژه ها نباید تحت کپی رایت یا هر نوع محدودیت قانونی دیگری باشند. طرح ها نباید به هیچ وجه ناقض حقوق هیچ شخص ثالثی باشند، نباید دارای هیچ لوگو، علامت تجاری، نام تجاری، یا هر گونه دارایی معنوی شخصی یا عمومی باشد. فقط آثاری که نسبت به آنان ادعای مالکیت داشته باشید، ثبت نام می شوند! (هنگام ارسال آثار، از شما خواسته می شود تا در چک باکس مربوط، ادعای خود را اعلام کنید)

آثار خود را ارسال کنید.

8- حق مالکیت: هرگونه حق مالکیت پروژه های ارسالی، در انحصار طراح اثر است.

با این حال، تمام شرکت کنندگان با شرکت در این مسابقه به دیزاین بوم و Tokyo Designers week اجازه می دهند تا آثارشان را منتشر کرده و به نمایش بگذارد.  در تمامی این موارد، نام و عناوین طراحان به طور کامل ذکر خواهد شد.

9- سوالات؟ با mail@designboom.com تماس گرفته و در محل موضوع (subject) ای میل خود بنویسید: Endangered Species

10- اطلاعات در مورد هفته طراحان توکیو

 www.tdwa.com

منبع : http://www.designboom.com/endangered_species.html 

1389/6/15 - 08:46:00 ق.ظ     


ارسال نظر (2)
 ناشناس 9/9/2010 - ساعت: 3:44
ممنون از اطلاع رسانی
 حامد طباطبایی 9/11/2010 - ساعت: 2:29

ممنون از اطلاع رسانی@}-

جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.