دسته بندی: خودرو

آلفا رومئوی لوکا سرافینی همان شکلی است که یک سوپرخودرو باید باشد

لوکا سرافینی، طراح کانسپت و دیجیتال آرتیست، ایده‌ی سوپراتوموبیل آینده‌ی خود را معرفی می‌کند: آلفارومئو مونترال ویژن جی‌تی. همانطور که در رندرها می‌توان دید، این کانسپت بزرگداشت مدل کوپه‌ی 2+2 دهه‌ی 70 این کمپانی ایتالیایی است.

آلفارومئوی لوکا سرافینی، با طراحی ساده و دلپسند آن، ویژگی ظاهری اصلی این خودرو، یعنی چهار چراغ جلو را به روز رسانی می‌کند. در مدل اصلی بخشی از بالای چراغها با بخشی از جلوپنجره پوشانده‌شده که هنگام روشن شدن خود را عقب می‌کشد. در کانسپت سرافینی، طراح تصمیم گرفته‌است که به چراغهای هر طرف یک شبکه و یک فرورفتگی اختصاص دهد و آنها را از هم جدا کند. طبعاً سنت جلوپنجره‌ی مثلثی آلفارومئو هنوز پابرجاست.

آلفارومئو مونترال ویژن جی‌تی کانسپت، پروژه‌ی سرافینی بر روی اتومبیلی است که خاطرات شخصی را برای او به همراه دارد. او در این مورد می‌گوید: «در سال 1986، پدر من یک آلفارومئو مونترال درخشان نارنجی خرید که به غیر از سیستم اگزوز آنسامارمیت بقیه‌ی بخشهای آن تماماً اوریجینال بود. شبی که با آن V8 غیرعادی به خانه آمد را به یاد می‌آورم. در عقب گاراژ پارک شده‌بود، دود در اطراف آن به چشم می‌خورد و اولین چیزی که دیدم چراغ عقب قرمز و و صدا خفه‌کن کرومکاری‌شده‌ی اگزوز آن بود.»

«می‌توانم بگویم به عنوان یک پسربچه این شروع عشق من به دنیای اتومبیل بود. خیلی وقتها می‌رفتم پایین که چادر ماشین را کنار بزنم و انعکاس نور و خطوط و اشکال آلفای نارنجی را ببینم. چرم داخل آن را بو کنم و ادای یک راننده‌ی حرفه‌ای را دربیاورم. عاشق فرمان فرورفته‌ی آن بودم. حالا نمی‌توان گفت که این یک مدل کلاسیک افسانه‌ای است؛ ولی برای من بود.»

«می‌توانم خیره‌شدن به آن را به خاطر بیاورم. دینامیک مردانه و خشن. الان وقتی به آن نگاه می‌کنم همان حسی که به عنوان یک کودک به آن داشتم را ندارم. می‌توان گفت الان 10 سال است که می‌خواستم یک نگاه گذرا به آینده بکنم و دوباره آن لحظات را حس کنم. و در نهایت به آن رسیدم؛ در غالب یک ویژن جی‌تی. موضوع انتخاب استایل یا مهندسی و کارآمدی نیست. من سعی کردم چیزی خلق کنم که کودک درون من را بازگرداند. چیزی روی چهار چرخ که با دیدنش دهانتان باز بماند! این چیزی است که من آن را طراحی برای یادآوری خاطرات می‌نامم.»

طراح: لوکا سرافینی

منبع: https://www.designboom.com/design/luca-serafini-alfa-romeo-montreal-vision-gt-concept-10-21-2019/

 
1399/5/1 - 10:03:30 PM     


ارسال نظر (0)
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.