دسته بندی: طراحی

متال‌فیس، رزین متالیک منتشرکننده‌ی نور و امواج رادیویی

کمپانی ژاپنی kenma اخیراً یک رزین مشابه فلز ساخته‌است که با آن می‌توان صفحات نمایش تعاملی درست کرد. این ماده که metalface نام دارد، در زیبایی درست مانند فلز واقعیست، اما توانایی در انتشار نور و امواج رادیویی آن را بسیار کاربردی می‌کند. به علاوه، این ماده خورده نمی‌شود که به محصول اجازه می‌دهد سبک و نازک باشد. این ماده ذهنیت و نحوه‌ی استفاده‌ی طراحان از فلز به عنوان ماده‌ی طراحی را به کلی دگرگون می‌کند.

این ماده ویژگیهایی دارد که برای استفاده در قطعات الکترونیکی، دستگاههای ناوبری و روباتها ایده‌آل است. از آنجایی که فلز عادی نمی‌تواند نور یا امواج رادیویی را منتشر کند، به نظر می‌رسد که این ماده در آینده‌ی نزدیک جایگزین فلزات معمولی در بسیاری از موارد بشود. متال‌فیس، اطلاعات را بر روی خود نمایش می‌دهد، می‌تواند امواج رادیویی مانند 5G را منتشر کند و به لمس واکنش نشان دهد.

کاربردهایی که طراحان برای این ماده در بخش حمل و نقل درنظر گرفته‌اند، شامل پنل و داشبورد خودرو، نشانگرها و صفحه‌نمایشهای قطار، پنل کاربری آسانسور می‌شود. پنل ساخته‌شده از این ماده می‌تواند در خانه‌های هوشمند و لوازم هوشمند خانه مانند یخچال، سرویس بهداشتی، حمام و به طور کلی هر چیزی که در خانه کنترل می‌شود به کار رود. همچنین می‌توان برای وسایل شخصی‌تر مانند پنلها و گجتهای هوشمند، صفحه‌های لمسی مثل ماشین حساب و کیبورد، پایانه‌های پرداخت بدون تماس و پنل‌های کارتخوان از محصولات ساخته‌شده از این ماده استفاده‌کرد.

این ماده در رنگهای متالیک بیشماری عرضه می‌شود که به طراحان امکانات بسیار زیادی می‌دهد. همچنین می‌توان روشهای متداول پرینت فلز و پرداخت آن مانند لایه‌برداری، ساچمه‌زنی، منبت و غیره را بر روی آن به کار برد. علاوه بر این می‌توان به الگوهای منحصربه‌فرد پرینت و ضخامت جوهر مخصوص که نور و سایه‌ی ایجاد شده از آن اثر سه‌بعدی به نمایشگر می‌دهد، اشاره کرد. طبیعتاً استفاده‌های بیشمار و نوآورانه‌ای از این امکانات انتظار می‌رود.

منبع: https://www.designboom.com/technology/kenma-metalface-metallic-resin-japan-07-03-2019/

1398/4/24 - 7:50:11 AM     


ارسال نظر (0)
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.