دسته بندی: طراحی

پیکسل 4 با 3 دوربین، آماده‌ی به چالش کشیدن پرچمداران عکاسی با گوشی

کم پیش می‌آید که گوگل هیزم در آتش شایعات حول محصولات جدید بریزد. اما چهارشنبه شب گذشته گوگل خودش یک تصویر از پیکس 4 در اکانت توییتر خود منتشر کرد (طبعاً کسی گوگل پلاس را چک نمی‌کند!). اما در مورد پیکسل 4 چه می‌دانیم؟

گوگل پیشرفت زیادی در مسیر سخت‌افزار داشته‌است. اما هیچ چیز برای کاربران آن جذابتر از این دو ویژگی نیست؛ اول تجربه‌ی اندروید خام و تروتازه و آپدیتهای به موقع و دوم دوربین شیرین‌تر از عسل آن. گوگل توانسته‌است به تنهایی و با الگوریتمها و محاسبات پشت صحنه‌ی خود تاج و تخت اپل در زمینه‌ی دوربین گوشی‌های هوشمند را برباید. در حقیقت، هنگامیکه کمپانی‌ها داشتند تعداد لنزهای خود را برای رسیدن به کیفیت بهتر عکس افزایش می‌دادند، گوگل برای سه سال آزگار، با فقط یک لنز کاری را کرد که در آن رقیب ندارد؛ پردازش عکس با الگوریتم فوت کوزه‌گری خود. اما با ورود پیکسل 4 همه‌چیزی عوض خواهدشد.

ورود پیکسل 4 مشابه لحظه‌ی ورود آیفون 4 برای اپل است؛ یک طراحی به‌شدت دگرگون‌شده که نشان می‌دهد گوگل حرکت به سوی بهترین شدن را کاملاً جدی گرفته‌است. طراحی آن، رنگ‌آمیزی دوگانه‌ی پشت گوشی (که جزئی از هویت بصری پیکسل است) را کنار می‌گذارد تا یک صفحه‌ی براق تخت عاری از هرچیزی از جمله سنسور اثر انگشت داشته‌باشد. بر روی این صفحه‌ی تمیز و ناب، اصل کاری قرار گرفته‌است. اولین حمله‌ی گوگل به عکاسی با دوربین اصلی چندلنزی.

با خروج محتمل هوآوی از بازار، گوگل می‌تواند خود را به عنوان پادشاه عکاسی با موبایل معرفی کند، در حالیکه اپل و سامسونگ برای رسیدن به آن رقابت می‌کنند. نه یکی، نه دوتا، بلکه سه لنز و یک فلش بر روی یک قاب مربعی و در پشت پیکسل 4 خودنمایی می‌کنند. نمی‌توان گفت که این دوربینها دقیقاً چه کار می‌کنند. اما به عنوان یک کاربر پیکسل تنها می‌توانید تصور کنید که هر ویژگی دوربین معمولی پیکسل چندین برابر بهبودخواهد یافت. چه کسی می‌داند، شاید این گوشی با پروژه‌ی تانگوی گوگل یا همان اسکن سه‌بعدی همراه شود. سه لنز اصلی احتمالاً می‌توانند گوگل را در بهتر کردن ردیابی واقعیت افزوده کمک کنند تا از ARKit آیفون اپل فاصله‌ی محسوسی بگیرد.

اگر شایعات درست باشند، پیکسل 4 در جلو بدون حاشیه و با جای دوربین سوراخ شده در نمایشگر است که یک پیشرفت مشخص در برابر ناچ بزرگی است که در پیکسل 3 وجود داشت (ناچ به پیشروی اسپیکر و دوربین جلو در صفحه‌نمایشگر می‌گویند). دو لنز در جلو عکاسی سلفی را قویتر می‌کند و در کنار تشخیص صورت و تجربه‌ی نمایشگر بدون حاشیه، پیکسل 4 را به یک ابزار حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

پیکسل 4 با آخرین نسخه‌ی سیستم عامل اندروید خواهد آمد که با کد Q معرفی شده و گزارشها می‌گویند که آغازگر پروژه‌ی Soli گوگل خواهد بود، یک نوع تعامل بدون لمس که گوگل در سال 2015 شروع کرد. این می‌تواند آغازگر انقلابی در استفاده از گوشی‌های هوشمند باشد (همچنین می‌تواند دکمه‌ی پاور و صدا را در آینده حذف کند). پیکسل 4 هم‌اکنون منتظر معرفی رسمی خود در ماه اکتبر است.

ببینیم چی برامون داری گوگل!

متن از: Sarang Sheth

منبع: https://www.yankodesign.com/2019/06/13/the-google-pixel-4-is-here-to-replace-huawei-with-its-massive-3-lens-camera-setup/

1398/3/29 - 4:31:00 AM     


ارسال نظر (0)
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.