دسته بندی: طراحی

عینکهای یک دلاری سیمی

استودیوی آلمانی haus otto کاربرد مفتول را برای ساخت عینکهای ارزان‌قیمت یک دلاری بررسی می‌کند. این تیم طراحی صنعتی با یک سازمان غیرانتفاعی EinDollarBrille e.V (به معنی عینک یک دلاری) همکاری می‌کند. این سازمان در صدد است به 150 میلیون نفر در سراسر جهان که به عینک نیاز دارند اما به آن دسترسی ندارند، کمک کند. این پروژه روشهای خم کردن یک ماده‌ی ارزانقیمت مانند مفتول فلزی را بررسی می‌کند تا به افراد نیازمند کمک کند تا عینک یک دلاری خود را بسازند.

برای این پروژه، هاوس اوتو امکانات و محدودیتهای موادی مانند فنر فولادی، روکش حرارتی (لوله پلاستیکی که با گرما جمع می‌شود) و لنز پلی کربنات با قیمت کمتر از یک دلار را بررسی می‌کند. تیم طراحی مترصد است که با آزمایش امکانات طیف وسیعی از راه‌حلها را در 8 حوزه‌ی مختلف ارائه دهد. این پروژه در کنار کم‌هزینه بودن، باید به افراد اجازه دهد که سلیقه و هویت خود را با عینک خود بروز دهند؛ بدین منظور طیف وسیعی از استایل و شکل فریم پیش‌بینی شده‌است.

صورت مسأله علاوه بر طراحی، آموزش را هم در نظر می‌گیرد. این پروژه با فراهم کردن ابزار لازم خمکاری و آموزش شیوه‌ی استفاده از آن برای ساختن عینک می‌خواهد رسیدن به سطحی از استقلال را برای مردم یک کشور درحال‌توسعه تسهیل کند. این ایده همچنین می‌تواند برای افراد محلی اشتغال‌زایی کند. این مجموعه همچنین قرار است به منظور آگاهی بیشتر نسبت به این مشکل و راه حل های این تیم طراحی، در یک نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

منبع: https://www.designboom.com/design/haus-otto-wire-one-dollar-glasses-05-15-2019/

1398/3/1 - 9:11:33 AM     


ارسال نظر (0)
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.