دسته بندی: طراحی

طراحی ایتالیایی و بازتاب شاعرانه‌ی نور

استودیوی معماری و طراحی Foster+partners همکاری خلاقانه‌ی خود با Lumina را با معرفی سری جدید لایتینگهای خود در نمایشگاه euroluce و در هفته‌ی طراحی میلان 2019، ده ساله کرد. 3 طرح جدید در این نمایشگاه معرفی شدند که همگی بیانگر فلسفه‌ی طراحی ایتالیایی هستند: زیبایی صادقانه برآمده از کاربری، فرآیند تولید و قابل لمس بودن مواد.

چراغ آویزی «tia» روشنایی ملایم و ساده‌ای است که برای استفاده‌ی مستقل یا در کنار هم و در یک مجموعه طراحی شده است. این چراغ ترکیبی از یک تاج پیچیده ی شیشه‌ای دمیده شده‌ی ونیزی است که در مرکز آن تجهیزات روشنایی قرار داده شده است. تاج شیشه‌ای با سه سایز متفاوت و تنوعی از رنگها عرضه می‌شود. این لوستر دارای لنزی منحصربه‌فرد است که نور رو به پایین LED را به صورت یکسان به همه‌ی جهات پخش می‌کند.

به عنوان یک لایتینگ صمیمی در کنار تخت یا روی میز، «pin» را می توان یک چراغ تندیس‌مانند کوچک نامید که در انواع گوناگونی از فلزهای پرداخت شده ارائه می‌شود. پایه‌ی تکی آن که از آلومینیوم آندایز شده و ماشینکاری شده با CNC درست شده است، دارای یک منبع نوری LED است که از داخل سطح دایروی بالای آن بازتاب می شود. نور پس از عبور از یک پخش‌کننده (دیفیوزر) به صورت همگون تابیده می شود. برای کم و زیاد کردن نور، کافیست سطح بالایی آن را لمس کرد. این چراغ هم با اتصال به پریز و هم با باتری شارژی کار می کند.

براساس طرح پیشین چراغ «eva»، این نمونه ی کوچک‌تر «eve» طراحی و ساخته شده است. به عنوان ترکیبی از شیشه و فناوری نوآورانه، این طرح یک مدل ساده شده از طرح اصلی است که با قاب بیرونی پرداخت شده‌ی طلایی در بالا و پایین کامل شده است. در داخل، بخش بالایی یک منبع نور نازک دارد که با پوشش شیشه‌ای در تعامل و هارمونی است.

 Mike holland، مدیر بخش طراحی صنعتی foster+partners در مورد این مجموعه می‌گوید:
«درست از اولین همکاری ما در طراحی flo lamp، کار کردن با لومینا یک تجربه ی استثنایی بود. درست به مانند ما، آنها همیشه علاقه مند به استفاده از جدیدترین تکنولوژیها بوده‌اند. این ویژگی در هر لایتینگی که ما با آنها طراحی کرده‎ایم وجود داشته که شامل سری آخر هم می‌شود. تمام این طرحهای جدید از یک فلسفه پیروی می‌کنند: کاربری، فرآیند ساخت و قابل لمس بودن مواد. اما در عین حال کاربردهای گوناگونی را پاسخ می‌دهند؛ از یک چراغ خواب گرفته تا یک آویز برای نور محیطی»

منبع:https://www.designboom.com/design/foster-partners-lumina-lamps-euroluce-milan-design-week-05-04-2019/

1398/2/17 - 11:44:48 PM     


ارسال نظر (0)
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.