دسته بندی: خودرو

اسکوتر هوشمند Pal مسیرهای مورد علاقه‌ی شما را به خاطر می‌سپارد

استودیو طراحی Layer با همکاری شرکت اتومبیل سازی چینی Nio اسکوتری الکتریکی طراحی کرده‌ است که با کمک هوش مصنوعی و فناوری یادگیری ماشین، مسیرهای متداول شما را به خاطر می‌سپارد. این کانسپت آینده‌نگر که Pal (به معنای رفیق) نام دارد، با ارائه‌ی مسیرهای آسان و انعطاف‌پذیر برای مسافتهای کوتاه، به کاهش ازدحام در شهرها کمک می‌کند.

این اسکوتر که توسط استودیو طراح آن با عنوان «پلتفرم قابل حمل» توصیف شده، سیستم هوش مصنوعی Nomi متعلق به کمپانی نیو را استفاده می‌کند که در اثر تکرار به مسیر کاربر خود عادت کرده و پس از مدتی شما را به صورت خودکار به مقصد می‌برد. باتری مدولار آن می‌تواند در خانه یا صندوق عقب هر یک از خودروهای نیو شارژ شود. اما اگر شارژ باتری آن تمام شود، می‌توان در طول سفر باتری خالی را به سادگی با یک باتری شارژ شده‌ی دیگر جایگزین کرد.

پس از آنکه پَل با کمک بلوتوث به سیستم هوش مصنوعی نومی که از طریق گوشی یا اسمارت‌واچ قابل دسترسی است وصل شد، می‌تواند به دستورات و پرسشهای صوتی شما واکنش نشان دهد. برای مثال شما را به محل کار می‌برد، به شما می‌گوید کدام مسیر بهتر است، یا چقدر باتری باقی مانده‌است.

از دید بنجامین هوبرت، مؤسس لیر محصولاتی که امروز طراحی می‌شوند باید زندگی را برای ما ساده‌تر کنند، بدون اینکه آن را برای سیاره‌ی ما دشوارتر کنند. از دید او پَل کانسپتی چابک و جمع و جور متعلق به آینده‌ی نزدیک است که با جابجایی خودکار افراد در مسافتهای کوتاه می‌تواند به مواجهه با شلوغی و تراکم شهرهای بزرگ کمک زیادی بکند.

سیستم تعلیق حساس به فشار پَل تجربه‌ی متفاوت اما ساده‌ای از کنترل وسیله‌ی نقلیه به شما می‌دهد. برای افزایش سرعت با این اسکوتر کافی است به جلو و برای کاهش آن به عقب و همچنین برای چرخش به چپ و راست خم شوید. ضمن اینکه امکان چرخش مستقل از هم هر چرخ به وسیله‌ی موتورهای مجزای آنها باعث هرچه نرمتر شدن گردش این اسکوتر می‌شود.

شاسی و ستون فرمان این وسیله نقلیه از فیبر کربن با روکش گرافین ساخته شده‌اند در عین استحکام، آن را سبک و قابل حمل می‌کند. با تا شدن ستون فرمان به روی بدنه می‌توانید به راحتی آن را داخل صندوق عقب خودروی خود بگذارید. همچنین می‌توانید لوازم گوناگون خود مانند کیف، سبد، یا  سبد خرید را در جلوی ستون فرمان آن جاسازی کنید.

مؤسس Layer اضافه می‌کند: «زبان طراحی این وسیله به جای اینکه بیش از حد مبتنی بر تکنولوژی باشد، مبتنی بر زندگی روزمره‌ی انسان و احساسات و عواطف اوست و می‌خواهد بین تصور انسان از خانه و وسیله‌ی حمل و نقل هارمونی ایجاد کند.»

پَل در هفته‌ی طراحی میلان امسال از تاریخ 9 تا 14 آوریل به نمایش گذاشته‌شد.

منبع: https://www.dezeen.com/2019/04/26/pal-scooter-layer-nio-electric-autonomous-machine-learning/#/

1398/2/7 - 11:20:39 PM     


ارسال نظر (0)
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.