دسته بندی: معماری

استودیوی مخفی زیر پلی پر رفت و آمد

طراحی به نام Fernando Abellanas زیر یکی از پل های شلوغ اسپانیا برای خود یک استودیوی مخفی تعبیه کرده است. این اتاقک کوچک برخلاف کلبه‌های معمول و دوست داشتنی واقع در حومه که توسط طبیعت احاطه شده‌اند، با استفاده از زیبایی شناسی خام و صنعتی، محیط شهری اطراف خود را در آغوش میکشد. این پناه گاه شهری دارای دیوار های متحرکی است که با بستن شدن آن ها فضای دنجی ایجاد می شود که خود طراح از آن به عنوان مخفیگاه یک کودک یاد می کند.

فرناندو آبلانس طراح خود آموخته‌ای که به Lebrel نیز معروف است، این اتاقک را به یاد خاطرات کودکی که زیر میزی با رومیزی‌های بلند قایم می‌شده است، ساخته است. در این جا صدای اعضای خانواده با صدای بلند ترافیک و رومیزی بلند با دیوار های بتنی جایگزین شده اند. برای او صدای ترافیک یاد آور سر و صدای اعضای خانواده، و دیوار های بتنی یاد آور رومیزی بلند است.

برای دسترسی به این اتاقک که در ارتفاع زیادی نسبت به زمین قرار دارد، آبلانس از یک میل لنگ دستی برای جابجا کردن کل سازه بر روی دو ریل فلزی استفاده می کند. تعدادی طبقه که حاوی چند قاب عکس و دیگر وسایل خصوصی او می شوند مستقیما به پل وصل شده اند. همچنین یک میز،یک صندلی و تعدادی کوسن نیز در این کلبه شهری وجود دارد تا فضای راحتی را برای مدت زمان طولانی تری ایجاد کند. با اسم مستعار لبرل، فرناندو آبلانس با هنرمندان و معماران متعددی بر روی پروژه های مختلف کار می کند تا به یک طراحی غیر متعصبانه و راه حل‌های بهتری برای تولید دست یابد.

منبع: 

https://www.designboom.com/architecture/fernando-abellanas-lebrel-secret-studio-bridge-spain-08-17-2017

1396/11/13 - 10:46:13 AM     


ارسال نظر (0)
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.