دسته بندی: خودرو

اتوبوس‌های ژیروسکوپی، وسایل نقلیه آینده

بیش از دو سال است که Dahir Insaat بر روی ایده ای رویایی برای وسایل نقلیه عمومی کار می کند که به گفته ی خود او جایگزینی برای اتوبوس ها، تراموا ها و اتوبوس های برقی در شهر های آینده خواهد بود. در آینده شاهد وسایل نقلیه ژیروسکوپی اینشات خواهیم بود که با ابعاد عظیم و فرم دیسکی خود، بر روی چرخ، در خیابان ها و برفراز ترافیک و در ارتفاعات مختلف تردد می کنند. طراح این ایده ادعا دارد که این روش حمل و نقل عمومی قابلیت این را دارد تا روشی کاربردی، اقتصادی، امن، دوست دار محیط زیست، راحت، با قابلیت مانور بالا و توانایی حرکت جدا از جرایان ترافیک، برای جابه جایی ارائه کند.

با وجود این که به نظر می رسد این محفظه های متحرک برای استفاده روزانه راحت نباشند، اینشات به شما اطمینان می دهد که این وسیله کاملا کاربردی است و آمده است تا پا به شهر های آینده بگذارد. او میگوید: «می توانم بدون اغراق بگویم که این وسیله حمل و نقل قابلیت تطبیق با محیط زندگی انسان شهری را دارد.» این وسیله می تواند به راحتی و بدون خطر از کنار پارک ها، میدان ها، پیاده رو ها و عابرین پیاده عبور کند. در واقع این محصول هم از نظر اکولوژیکی و هم از نظر فیزیکی دارای امنیت لازم است.

ابتدا ژیروسکوپ های موجود در این دستگاه توسط چرخ لنگر ها شارژ می شوند و سپس در طول روز سطح انرژی آن ها با استفاده از سلول های خورشیدی موجود بر روی سقف حفظ می گردد. محفظه ها بر روی پایه های تلسکپی با قابلیت افزایش طول سوار شده اند که با توجه به موقعیت می توانند تغییر ارتفاع دهند، به این معنی که به راحتی می توانند از زیر پل ها و رو گذرها عبور کنند. مسافران می توانند در ردیف های صندلی این وسیله مثل اتوبوس و مترو بنشینند و یا از محفظه های مجلل به همراه مبل های راحت و تلویزیون استفاده کنند.

منبع: https://www.designboom.com/technology/dahir-insaat-gyroscopic-transportation-08-24-2017

1396/9/5 - 1:59:00 AM     


ارسال نظر (0)
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.