دسته بندی: طراحی

تجربه آینده گرای آشپزی با ممنتیک

یکی از شیرین ترین خاطرات بسیاری از ما می تواند در خانه و آشپزخانه مادربزرگ رقم خورده باشد. تجربه هایی مانند نشستن سر سفره و صرف غذا به همراه عزیزان، امتحان کردن غذاهای متنوع و خاطره عطر و مزه های استثنایی گاهی تا همیشه انسان را همراهی می کند.
«ممنتیک» کانسپتی از فاطمه باطنی طراح ایرانی مقیم آمریکا است که برای آشپزخانه های آینده ی نه چندان دور طراحی شده است و از خاطرات دلپذیر دوران کودکی در آشپزخانه مادربزرگ الهام گرفته شده است. این قابلمه آدمهایی که دوست دارند باهم آشپزی کنند را به یکدیگر و یا به یک آشپز سرشناس که شاید حتی در کشوری دیگر زندگی می کند متصل می کند تا بتوانند غذای مورد علاقه خود را از او بیاموزند. همچنین با اتصال به بانک ذخیره شده ای از دستور غذا های خانوادگی، کاربر می تواند غذاهای مورد علاقه دوران کودکی خود را با ممنتیک بازآفرینی کنید.
در زمان آشپزی ممنتیک می تواند تمامی اطلاعات مربوط به غذا اعم از حجم مواد لازم، دما و کیفیت را میان دو یا تعداد بیشتری از قابلمه ها به اشتراک گذاشته و از طریق جدول زمانی-تصویری نمایش داده شده روی بدنه قابلمه کاربر را مرحله به مرحله در آشپزی راهنمایی نماید. با ممنتیک همچنین می توان اطلاعات غذاها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته و یا از آنها دانلود کرد.
طراح در مورد انگیزه های طراحی ممنتیک می گوید: "انسان مدرن بیش از نیمی از عمر خود را در دنیای مجازی به سر می برد. بسیاری از فعالیت هایش به واسطه اینترنت و در فضای مجازی انجام می شود. خرید آنلاین، آموزش مجازی و حتی فعالیت های اجتماعی که از طریق شبکه های اجتماعی انجام می شود همگی نمونه هایی از این دست فعالیت ها هستند. در دنیای امروز همه چیز در حرکت است و سرعت بالای زندگی امکان کمتری برای تعامل بشر امروز با دنیای واقعی باقی می گذارد. بدون شک آشپزی و صرف غذا یکی از واقعی ترین و ناب ترین تجربه های انسان است که معمولا با خاطرات متفاوت دیگری نیز ادغام می شود. از دیدگاه من آشپزی مانند یک سفر است. سفری در طول زمان و مکان. یادآوری یک بو و یا مزه می تواند مارا به اعماق دنیای کودکیمان و یا به یک چایخانه کوچک در شهری دور ببرد و این تجربه می تواند با همراهی عزیزانمان اتفاق بیفتد."

منبع : ریتون

1394/9/12 - 8:27:50 PM     


ارسال نظر (0)
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.