دسته بندی: عکاسی

مجموعه عکس شناخته و ناشناخته از عکاس مد مشهور آلمانی

گالری Galleria Carla Sozzani نمایشگاهی از آثار عکاس مشهور مد آلمانی Peter Lindbergh را به نمایش گذاشت. این نمایشگاه که تا تاریخ 4 نوامبر 2012 برقرار بود نگاهی به دو مجموعه از آثار گذشته Peter Lindbergh بود. این  ترکیب، بینش عمیق استاد عکاسی را در گرفتن جوهره ذاتی مُد اصیل و وزین نشان می دهد؛ اولین مجموعه، «شناخته شده - تصاویری از زنان» تلفیقی از 40 تصویر است که برای نشریاتی همچون Vogue، Interview، Allure، Harper's Bazaar و Marie Claire گرفته شده است. این مجموعه برای به تصویر کشیدن پرتره های صمیمی از مدل هایی مانند Naomi Campbell، Linda Evangelist، Milla Jojovich، Kristen Mcmenamy، Kate Moss و Catherine Deneuve بسیار شناخته شده است. این مجموعه نشانگر روحیه با نفوذ هنرمند خلاق در عرصه مد می باشد.

بالعکس، مجموعه «ناشناخته» تجربه بصری شخصی هنرمند است که Lindbergh در حین ساخت آخرین سری فیلم هایش «Invasion» داشته است. این فیلم بدن هیچ گونه تریتب بندی زمانی، مخلوطی از روایت کلاسیک پر زرق و برق هالیوودی داستان های علمی تخیلی و عناصر سینمایی فیلمساز آلمانی فریتس لانگ را به تصویر می کشد. در این اثر که Milla Jojovich قهرمان اصلی داستان است، Lindbergh بخشی از زندگی روزمره سرشار از عدم قطعیت و وقایع غیر قابل پیش بینی مشترکی که به ناچار در هم گره خورده است را به بیننده نشان می دهد.

این دو پروژه اگرچه متفاوت هستند، اما Lindbergh در آنها تلاش کرده است تا نگرشی طبیعی از هویت زنانه را ارائه کند -بدون هیچ گونه دستکاری عکس و عناصر اضافه- و به صورتی کل نگر به منظور و مقصودش بپردازد.

منبع : http://www.designboom.com/art/peter-lindbergh-known-and-the-unknown

1391/11/20 - 8:30:46 PM     


ارسال نظر (0)
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.