دسته بندی: معماری

پروژه «کلبه به کلبه» در شهر کومتای هند، پشتیبانی از اکوتوریسم

تیمی به رهبری گروه معماری Rintala Eggertsson، از شهر اسلو، یک جفت کلبه که پروتوتایپی از پروژه «hut to hut» می باشد را در شهر kumta در هند ساخته اند. این گروه متشکل از متخصصانی در زمینه های مختلف، دانشجویان و داوطلبانی است که توسط بنیاد حفاظت Panchabhuta، به منظور رسیدگی به مسائل رو به رشد گردشگری تجاری و اثرات مخرب آن بر محیط زیست، سازماندهی شده اند. در 14 کیلومتری شرق قسمت ساحلی، رشته کوه های مرتفعی به طول 1600 کیلومتر قرار دارند که یکی از متنوع ترین مناطق زیستی در جهان شامل 5000 گونه از گیاهان گلدار، 139 گونه پستاندار و همچنین 508 گونه از پرندگان و 179 گونه از دوزیستان، می باشد، و همین امر موجب پررنگ تر شدن اهمیت حفاظت از این منطقه شده است.
در مکان های مشابهی از گردنه های غربی، روستاها و مناظر دست نخورده ای هستند که با مجتمع های هتلی جایگزین شده اند. همین موضوع باعث به وجود آمدن ایده ترویج اکوتوریسم، با ارائه مکان های اقامتی است که در طول سفر گردشگران، به آنها آموزش های لازم را می دهد. این طرح ابتکاری، احترام به فرهنگ و حقوق بشر را در کنار رشد اقتصادی، در مقیاسی کوچک، القا می کند.
بیش از یک دوره سه هفته ای، این گروه در قالب اتاق فکر شروع به تولید ایده های کانسپت ساختمان می کنند که در آنها مناظر در اوج اهمیت قرار دارند و سپس شروع به ساخت سازه ها می کنند. با استفاده از مواد تجدید پذیر و بومی، خانه های تابستانی چوبی بر روی پی هایی از سنگ های رسوبی ساخته شده اند، قاب بندی اوکالیپتوسی هم از پیش ساخته شده و در محل نصب مونتاژ شده است. تمامی عناصر با استفاده از Cardenol که رزینی از پوسته دانه Cashew است پوشیده شده و تن قهوه ای مایل به قرمز عمیقی را ایجاد کرده است. بامبوهای بافته شده، نمای جنوبی را پوشانده و درختان اطراف به تنظیم آب و هوای این سایت کوچک کمک می کنند. یک لایه توری مابقی ارتفاعات را محصور کرده و فریم شمالی را به سمت شالیزارهای برنج باز گذاشته است. سقف آلومینیوم موجدار سفید رنگ، نور مازاد خورشید را انعکاس می دهد.
در داخل، مبلمان و قفسه بندی یکپارچه دیواری، از تخته سه لایی ساخته شده اند که در کنار جداسازی فضاها، نقش بادبندهای مثلثی را نیز بازی می کنند. یکی از قفسه ها دارای نردبانی از لوله های استیل برای دسترسی به طبقه بالایی می باشد. میزکارهای آشپزخانه و توالت از سنگ های محلی ساخته شده اند. در کلبه های بعدی از توالت های بدون آب استفاده می شود که با استفاده از هاضم های زیستی، کود و گاز متان تولید می کنند. کود در باغ های اطراف برای تولید مواد غذایی و گاز متان برای پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد. پانل های خورشیدی، چراغ های LED داخل را شارژ می کنند. چاه های محلی حاوی آب شور هستند، بنابراین آب دوش ها از جمع آوری آب باران تآمین شده و مخازن آن توسط انرژی خورشید گرم می شوند.

منبع : http://www.designboom.com/weblog/cat/9/view/23976/hut-to-hut-project-in-kumta-india-supports-eco-tourism.html

1391/7/21 - 12:52:33 AM     


ارسال نظر (0)
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.