پلاگین گرس هوپر برای راینو

گرس هوپر (Grasshopper) از پلاگین های جدید راینو در زمینه معماری می باشد که البته مخصوص معماری نبوده و در بسیاری از گرایش های دیگر از جمله طراحی جواهرات و طراحی محصول نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

از مشکلات کار در محیط راینو، نبود یک History (درخت طراحی) قدرتمند است. البته بسیاری از دستورات راینو دارای History هستند، اما این History با کار روی سطوح از بین می رود. Grasshopper این History را در اختیار مدلساز قرار می دهد و به مدلساز اجازه می دهد تا در هر زمانی بتواند ابعاد و اندازه های مدل خود را تغییر دهد. از خصوصیات دیگر این پلاگین، ترجمه دستورات اسکریپتینگ به صورت بصری (آیکون) است. تایپ دستورات در محیط برنامه نویسی و به زبان های مختلف، مانند Vb Script را اسکریپت نویسی می نامند. راینو در این زمینه نیز دارای پلاگین است. این پلاگین Rhino Script نام دارد. در واقع برای کار با Grasshopper احتیاجی به یادگیری اسکریپت نیست، زیرا امکانات اسکریپت نویسی در محیط آن وجود دارد، اما مدلساز باید توانایی ایجاد الگوریتم برای مدل خود را داشته باشد. این الگوریتم همان رابط بین دستورات این پلاگین فرم مدل مورد نظر می باشد. این دستورات دارای ورودی و خروجی هستند.

در محیط Grasshopper از فرمولها و توابع ریاضی نیز می توان استفاده کرد که در قسمت Math این پلاگین قرار دارد. بعضی از این توابع به صورت پیش فرض تعریف شده اند و همچنین کاربر می تواند توابع مورد نظر خود را نیز تعریف کند. از مزایای دیگر کار با این پلاگین کاهش زمان مدلسازی است. مدلهای بسیار پیچیده که تکرار نیز در آنها وجود دارد، با این پلاگین، بسیار ساده تر و در زمان کمتری نسبت به راینو قابل مدلسازی هستند. درتصاویر، نمونه درخت طراحی در Grasshopper، مدل ایجاد شده و نهایتاً رندر یک طرح معماری به همراه تعدادی مدل های ساخته شده توسط این پلاگین را مشاهده می فرمایید. 

منبع : http://www.grasshopper3d.com و http://www.rhino3d.com

1390/6/29 - 9:25:52 AM     


ارسال نظر (5)
 ناشناس 11/6/2011 - ساعت: 22:50
پلاگین فوق العاده ایه، مرسی)
 kni 12/28/2011 - ساعت: 22:40
سلام مهندس . ضمن تشکر بابت مطالب مفید اگه بتونی لینک دانلودشو بذاری خیلی ممنون میشم. هر چه گشتم پیدا نکردم
 ایمان 10/3/2012 - ساعت: 6:19
من از اینجا دانلود کردم کار میکرد :
http://myrhino.ir/tabid/124/View/545/id/93/Default.aspx

 EDI 2/16/2013 - ساعت: 9:16
اطلاعات خیلی خوبی بود با تشکر
 مازیاز 8/30/2015 - ساعت: 0:5
با تشکر و خسته نباشید
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.