دسته بندی: مسابقه

مسابقه هنر دیجیتال INFINITI Digital Art

دیزاین بوم با همکاری INFINITI مسابقه ای بین المللی در زمینه هنرهای دیجیتال برگزار می کند. شرکت در این مسابقه برای تمامی طراحان، دانشجویان و علاقه مندان به طراحی از سراسر جهان، آزاد و رایگان است. از شرکت کنندگان خواسته شده است که آثاری برای اجرا در مراکز جدیدی که INFINITI در کشورهای مختلف اروپایی تأسیس می کند، طراحی کنند.

1- موضوع مسابقه: مسابقه هنر دیجیتال INFINITI.

 

  • FINITI رویکردی جدید به خودرو: "وقتی ما سفر خود را آغاز کردیم، هدف ما خلق نوعی متفاوت از خودروها برای نوعی متفاوت از راننده ها بود. ما می خواستیم با ترکیب طراحی ناب و تکلنولوژیهای بدیع، خودروهایی خلق کنیم که مفهومی بیشتر از فرم فیزیکی خود داشته باشند. ما به میراث خود و قدرت طبیعت اتکا کردیم و ظرافت را با قدرت آمیختیم. ظرافت، قدرت واکنش نرم و سریع خودرو به فرمانهای راننده است. و ترکیب این دو فاکتور باعث می شود راننده احساس کند که بیشتر از قبل با خودرو در ارتباط است و رفتار آن را در کنترل دارد. به همین دلیل ما باور داریم که هر رانندگی باید یک عمل الهام بخش باشد."
  • نمایشگاههای آتی INFINITI : کانسپتهای شیک و رویکرد ناب INFINITI به خودروهای لوکس نمی تواند در یک فضای نمایشگاهی سنتی به نمایش درآید. نمایشگهاهای INFINITI فضایی دوستانه برای بازدید کننده فراهم می آورند. نمایشگاههای ما بیشتر شبیه به گالریهای هنری است. طراحی نمایشگاهها با ترکیب هوشمندانه مواد خوش کیفیت مثل چوب و شیشه و فلز و پخش لیستی از موزیکهایی که اختصاصا برای نمایشگاه ساخته شده اند، همراه با نمایشگاهی از آثار نقاشی مدرن، فضایی منحصر به فرد ایجاد می کند. این فضا، همراه با میهمان نوازی و هم صحبتی نمایندگان INFINITI در نمایشگاه، بازدید از نمایشگاه را به تجربه ای جذاب تبدیل می کند. تعداد بیشتری از این نمایشگاه ها در ماههای آینده در بهترین نقاط شهرهای اروپا افتتاح خواهند شد. آثار شما، که برنده این مسابقه شوند، ستاره ی افتتاحیه نمایشگاههای ما خواهند بود.

 

سه مسابقه، سه موضوع: INFINITI به برندگان مسابقه این فرصت را می دهد که آثار خود را در نمایشگاههای INFINITI به نمایش بگذارند. مسابقه هنر دیجیتال INFINITI در طول بازه یکساله و در سه موضوع برگزار می شود. هر موضوع بر یکی از عناصر برند INFINITI تأکید دارند.

اولین موضوع برای اولین مسابقه: عملکرد ممتاز. خودروهای INFINIT دارای عملکردی لذتبخش و قدرتمند هستند. این خودروها طوری طراحی و ساخته شده اند تا راننده احساس لذت کرده و از محدودیت ها عبور کند. قدرت INFINIT احساس خوبی به راننده می دهد. استارت خوردن این خودروها نرم و آهسته است. شتاب این خودرو ها بسیار زیاد و یکنواخت است. تکنولوژی مورد استفاده در INFINIT تمام نیازهای راننده را فراهم کرده طوری که تمام توجه راننده معطوف به رانندگی خود می شود. زیباترین و کارآمدترین طرح ها همیشه از طریق سادگی محقق می شوند و هر چیزی با یک خط ساده شروع می شود. و شما... منبع الهامتان برای خلق اثری ناب چیست؟

کانسپت مسابقه: "عملکرد ممتاز" (INSPIRED PERFORMANCE) چیزی است که می خواهیم از طریق آثار شما به نمایش درآید. معنی آن چیست؟ آثار هنری شما چگونه می تواند آن را تحقق بخشد؟ "عملکرد ممتاز" باید از طریق ایده ها و تکنیکهای شما محقق شود، و باید با مردم مرتبط باشد؛ باید مدرن و در عین حال احساسی باشد. چیزی که متناسب با قدرت و ظرافت خودروهای ما باشد. اثری بدیع و ناب مثل پروجکشن روی ساختمان INFINIT، اثری تعاملی با بازدید کننده، تجربه فضای سه بعدی و هرچیز دیگر. اثری الهام بخش و لذتبخش، که رنگ و بویی از الهام به خودروهای ما بدهد. ما میدانیم که کار سختی است. اما موفقیتهای بزرگ، در کارهای بزرگ است. و در صورت موفقیت، اثر شما در تمامی فروشگاههای اروپا به نمایش در خواهد آمد.

مهلت شرکت در مسابقه: 19 آوریل تا 8 جولای (30 اردیبهشت تا 17 تیر)، مسابقه دوم از تاریخ 9 جولای تا 9 اکتبر (18 تیر تا 17 مهر) و مسابقه سوم از تاریخ 9 اکتبر تا 9 ژانویه (17 مهر تا 20 دی) خواهد بود. از طراحان درخواست می شود که آثار هنری دیجیتال خود را برای اجرا در افتتاحیه هریک از نمایشگاههای INFINIT ارسال کنند. آثار شما باید جذاب و ناب باشند و در نظر داشته باشید که آثار شما توسط شخصی ثالث تولید و نصب می شود. بنابراین در تمامی مراحل، قابل اجرا بودن و عملی بودن طرح را مد نظر داشته باشید. آثار تعاملی، پروجکشن دیجیتال و هر تکنولوژی رسانه ای دیگری مورد استقبال قرار می گیرد. استفاده از رسانه های دیجیتال، اصل بنیادین آثار شما است بنابراین از قبول آثار ویدیویی که صرفا از مونیتور یا پروجکشن برای نمایش خود استفاده می کنند معذوریم.

2- جوایز: INFINIT این فرصت را به اثر برتر می دهد تا در تمام جشنهای افتتاحیه فروشگاههای INFINIT در کشورهای مختلف اروپا اجرا شود. این فرصت خوبی برای معرفی شما به تعداد زیادی از بازدیدکنندگان و متخصصین است. دو بخش برای خلق اثر وجود دارد: نمایش داخلی و خارجی. هیت داوران در بخش خارجی سه اثر و در بخش داخلی نیز 3 اثر را انتخاب می کنند. شرکت در هردو بخش باهم آزاد است. آثار انتخابی در بخش بیرونی ساختمانهای INFINIT و قسمت داخلی در تمامی مراسمهای افتتاحیه به نمایش در می آیند. پوشش رسانه ای مراسم، اجرای آن را به چشم حدود 7 میلیون بیننده خواهد رساند. برای هر اثر از بین بازدیدکنندگان زنده، اینترنتی یا تلویزیونی رای گیری خواهد شد و به اثر برنده، 10 هزار یورو تعلق خواهد گرفت.
این مسابقه دارای سه موضوع است که نهایتا سه برنده 10 هزار یورویی خواهد داشت.

3- داوران: گروهی متشکل از متخصصین طراحی و هنر و آژانسهای تبلیغاتی، داوری مسابقه را بعهده دارند.
Adrian Newey مدیر فنی تبلیغات RED BULL
Yeoh Gh مدیر SUPER NATURE DESIGN
Birgit Lohmann موسس و سردبیر دیزاین بوم
Jean Pierre Diernaz مدیر فروش INFINIT اروپا، خاورمیانه، هند و افریقا.

4- معیارهای طراحی: پروژه هر شرکت کننده باید شامل یک یا دو اثر برای اجرا در افتتاحیه نمایشگاههای INFINIT باشد: یک اثر برای پروجکشن در فضای خارجی، و یک اثر برای نصب دیجیتال در داخل فضای نمایشگاه. توصیه می شود اثرشما شامل هردو بخش باشد، اما می توانید فقط یکی از آنها را ارسال کنید. هر بخش از پروژه شما باید زمانی حداکثر 2 دقیقه داشته باشد. فرمت قابل قبول پروژه ها: مجسمه های تعاملی، فیلم، عکس یا پروجکشن فلش یا هرگونه اثر مربوط به رسانه های دیجیتال که متناسب با موضوع مسابقه باشد. می توانید از مواد فیزیکی برای ترکیب با اثر خود استفاده کنید (مثل خودرو، مبلمان، مجسمه، نقاشی، ابزار الکترونیک، سطح زمین یا سقف، مونیتور و...). ترکیب تکنیکهای مختلف (پروجکشن 2بعدی و 3بعدی، هولوگرام، فیلم و موسیقی و...) مورد استقبال قرار می گیرد. توجه داشته باشید که آثار شما توسط شخص ثالث نصب و مدیریت می شود. بنابراین آثار شما باید به راحتی قابل مونتاژ بوده و هزینه معقولی داشته باشند. پروژه های گران یا غیرقابل تولید حتی اگر توسط داوران پذیرفته شوند، در مرحله دوم مسابقه رد خواهند شد. از لوگوی INFINIT در آثار خود استفاده کنید.

5- موارد مورد نیاز: هر شرکت کننده باید یکی از مجموعه های زیر را انتخاب کرده و در اثر خود بگنجاند. استفاده از لوگو و خودروهای INFINIT در اثر توصیه می شود.
منابع بیشتر:
www.infiniti.eu
www.infinitivisualiser.com
www.adeyaka.com

6- مهلت ثبت نام: 8 جولای (17 تیر) برای مسابقه اول

7- ثبت نام: برای ثبت نام فرمهای مربوطه را پر کنید. تیمها با یک نام شرکت داده می شوند و هنگام ارسال اثر، نام دیگر اعضای تیم وارد می شود. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

8- ارسال آثار: اگر بیش از یک اثر ارسال می کنید، هریک را جداگانه شرکت دهید. باید این قواعد را رعایت کنید: 1 تا 6 فایل (عکس یا فیلم) برای آپلود در دیزاین بوم آماده کنید. فایل شما می تواند یک عکس، یا یک شیت متشکل از چند عکس باشد. سایز: عرض 818 پیکسل. برای آپلود فایلها درنظر داشته باشید: فقط از فرمت GIF و JPG با کیفیت 72 dpi استفاده کنید. حجم حداکثر 150 کیلوبایت و حالت رنگی باید RGB باشد. ویدئو کلیپ: فقط فرمت flv یا swf عرض 818 پیکسل و حجم حداکثر 10 مگابایت. برای اثر خود توضیح دقیق و مختصری به زبان انگلیسی بنویسید. برای ارسال اثر اینجا کلیک کنید.

9- مهلت ارسال آثار: 8 جولای (17 تیر) برای بخش اول

10- اعلام نتایج: سه هفته بعد از اتمام مهلت ثبت نام

11- سوال؟ : به mail(at)designboom.com ای میل بزنید و در قسمت subject بنویسید: INFINITI DIGITAL ART COMPETITION

12- اطلاعات بیشتر درمورد INFINIT:
www.infiniti.eu

منبع : http://www.designboom.com/weblog/cat/8/view/13768/infiniti-digital-art-competition.html

1390/2/1 - 9:48:09 AM     


ارسال نظر (7)
 زیر دیپلم ! 4/22/2011 - ساعت: 7:14
میشه یک کم ساده تر ( زیر دیپلم )توضیح بدین ...
یعنی چی باید طراحی کنیم ؟ مربوط به گرافیست ها است ؟ یعنی تیزر میخواهند ؟؟؟:

 vicy 4/23/2011 - ساعت: 2:42
اگه لطف کنین و موضوع رو بازتر وا راحت تر واسه کاربراتون توضیح بدین ممنون میشم
 رسول 4/23/2011 - ساعت: 9:24
اینطور که من فهمیدم، برای افتتاحیه ساختمونهاشون یک نمایش-طوری میخان که با استفاده از ابزار و رسانه های دیجیتال اجرا بشه.
خود متن انگلیسی هم توضیح بیشتری نداده. این فیلمها میتون مثال خوبی باشه

http://www.youtube.com/watch?vt7xrCh4bjMUfeaturefvst

http://www.youtube.com/watch?vM9TvUHiIttofeaturerelated


 محسن 4/24/2011 - ساعت: 6:19
به نظر همین چیزی هست که آقا رسول میگن اما یوتیوب که سایتش واسه ما باز نشد تا فیلمو ببینیم حالا حتما باید فیلم باشه نمیشه عکس بفرستیم.راستی پروجکشن رو ساختمون اینفینیتی چه شکلیه
 ناشناس 4/24/2011 - ساعت: 7:59
تصحیح میکنم:
http://youtu.be/M9TvUHiItto
http://youtu.be/06EGdoE_Kf8
.
فرستادن عکس، شیت یا فیلم در فرمت های مشخص شده امکان پذیره. اینطور که معلومه ایده شما باید شامل سناریوی اجرای نمایش (شامل جزییات گرافیکی، موزیک و...) و تکنولوژی های دیجیتال مورد نیاز برای اجرای نمایش باشه. اجرا بعهده خودشونه.
از پروجکشن ساختمون اینفینیتی چیزی نگفته، ولی حتمن اونقدر قوی هست که کل ساختمونو پوشش بده!

 mahsun 7/10/2011 - ساعت: 7:38
موضوع مسابقه دوم و سوم چه زمانی مطرح می گردد؟

 حانيه 8/20/2014 - ساعت: 5:29
من 16 سالمه وميخوام براي يك بازار لوگو وبيلبورد درست كنم.اين كار ممكنه؟ )
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.