دسته بندی: مسابقه

مسابقه طراحی خودرو RENAULT 4 EVER

دیزاین بوم، با مشارکت رنو برگزار می کند: مسابقه بین المللی طراحی RENAULT 4 EVER. شرکت در این مسابقه برای تمامی طراحان، دانشجویان و علاقه مندان به طراحی از سراسر جهان، آزاد و رایگان است.

1- موضوع مسابقه : RENAULT 4 EVER. از شرکت کنندگان خواسته شده است تا رنو4 را بازطراحی کنند. مسابقه به دو بخش اصلی تقسیم شده است:

1) ظاهر و استایل : رنو4، سومین مدل پرفروش در تاریخ اتومبیل سازی است که امروزه تبدیل به یک آیکن بین المللی شده است. طراحی جدید شما باید هویت این مدل رنو را که مبتنی بر فلسفه عملکردگرایی و مینیمالیسم بوده است، حفظ کند. رنو4، که اولین بار در سال 1961 عرضه شد، یک مدل صنعتی تولید انبوه بود. راه حلهای خلاقانه و کم هزینه اما کارآمدی که در این خودرو به کار رفته بود، باعث جلب توجه عموم مردم شد- نه تنها در فرانسه و اروپا، بلکه در سراسر جهان. قبل از توقف تولید این مدل در سال 1994، رنو4 با تعداد 8135424 عدد در بیش از 100 کشور جهان در حال استفاده بود. مثل شلوار جین که در تمام دنیا و توسط هر نوع قشری از مردم استفاده می شود. خالق رنو4 و مدیر اسبق شرکت رنو Pierre Dreyfus این مدل از رنو را "ماشین جین آبی" لقب داد. در دهه شصت مردم همه کشورها با تغییرات جاری در جامعه آن دهه همراه بودند؛ تغییراتی که توسط جنبشهای صلح قوت می گرفت، و رنو4 ابزاری محبوب برای جوانانی بود که رویای اکتشاف جهان را داشتند.

امسال، رنو4 پنجاه ساله می شود. هدف از این مسابقه احیای شخصیت رنو4 است بنابراین طرح های شما باید به نوعی شبیه به مدل قدیمی رنو4 بوده و مهم تر از همه: ظاهری فوق العاده داشته باشد.

2) طراحی و فناوری خلاقانه برای حمل و نقل پایستار : مدل مینیمالیستی رنو4 از ظرفیتها و فوت و فنهای تکنیکی زمان خود به بهترین نحو بهره برد. هزینه نگهداری پایین و قابلیت سازگاری با انواع روشهای استفاده، برای 31 سال به رنو4 وجهه ای درخشان بخشید. رویکرد انقلابی در طراحی بدنه قابلیت تولید نسخه های متفاوت را ممکن می کرد، مثل مدل ون، دو دیفرانسیل، و مدل درشکه دوچرخه. ساختمان مستحکم و تعمیرات آسان این مدل، آن را تبدیل به اتومبیلی مناسب برای مسابقات اتومبیلرانی خارج شهری ساخت. راه حل شما برای تبدیل این ویژگی ها به یک مدل جدید و معاصر چیست؟ نسل جدید رنو 4 (Renault 4-ever) همانند پدر موفق خود، یک خودروی مردم-محور خواهد بود. این مدل جدید با بهره گیری از میراث پدری، خودرویی ساده، کارا، قابل اطمینان و ارزان قیمت خواهد بود که حمل و نقل را برای همگان میسر می سازد. مهم تر از همه، به عنوان یک خودروی قرن 21، این مدل جدید با مد نظر قرار دادن "آینده" و بر اساس اصول "اقتصاد چرخشی" و با هدف اثرگذاری مثبت بر محیط طراحی خواهد شد، و نه صرفا با تمرکز بر روی طراحی خودرویی که کمتر از بقیه بد باشد!

2- جوایز: به طرح برتر یک خودروی رنو4 که Michel Leclere (راننده سابق فرمول 1) در سال 2011 با آن در رالی خودروهای قدیمی مونته کارلو شرکت کرد اعطا می شود. این خودرو بر اساس مدل 1965 رنو 4L  ساخته شده است. (ارزش خودرو 15000 یورو است).

دومین نفر، 5000 یورو و سومین نفر 3000 یورو دریافت می کنند.

3- داوران :

Laurens van den acker : مدیر دپارتمان طراحی رنو
Ellen Macartur : مدیر بنیاد مک آرتور
Stephen Norman : معاونت فروش بین الملل و روابط عمومی شرکت رنو
Benoit Bochard : مدیر برنامه ریزی محصول برای خودروهای کوچک
Alice de Brauer : مدیر توسعه پایدار رنو
Mai Ikuzawa : موسس آژانس بین المللی Bow wow
Birgit Lohmann : سردبیر دیزاین بوم

4- معیارهای طراحی : پروژه های شما نباید در حال حاضر در حال تولید باشند. بهتر است که طرحهای خود را تا زمان اعلام نتایج، منتشر نکرده و محرمانه نگه دارید. هیئت داوران طرحها و کانسپتهایی که نوآورانه باشند را انتخاب می کند. لطفا از فرستادن کانسپتهای مبهم و گنگ خودداری کنید. بیشتر از خود ایده، نحوه ارائه آن است که هنر محسوب می شود.

5- مهلت ثبت نام : تا پایان 16 ژوئن 2011 (26 خرداد 1390)

6- ثبت نام : برای ثبت نام، فرمهای مربوطه را پر کنید. تیمها فقط با نام یک نفر ثبت نام می شوند و هنگام تحویل آثار نام اعضای دیگر تیم ارسال خواهد شد. برای ثبت نام، اینجا کلیک کنید.

7- ارسال آثار : اگر بیش از یک اثر را در مسابقه شرکت می دهید، هریک را جداگانه ارسال کنید. شما باید آثار خود را مطابق با قواعد زیر ارسال کنید:

1. حداکثر 6 فایل برای آپلود در دیزاین بوم، شامل شیت یا تصاویری از پروژه شما. اندازه تصویر: عرض 818 پیکسل. لطفا حداقل 4 تصویر از نماهای زیر ارسال کنید:

- نمای روبرو از طرح رنو4 جدید
- نمای بغل
- نمای عقب
- نمای داخل خودرو رو به داشبورد
برای آپلود کردن تصاویر موارد زیر را رعایت کنید:
فقط از فرمت gif وjpeg  با 72dpi استفاده کنید. حجم هر فایل حداکثر باید 150 کیلوبایت باشد. از وضعیت رنگ RGB استفاده کنید. فایل ویدئویی: فقط فرمت flv و swf. ابعاد تصویر: 640 در 480 پیکسل با حداکثر حجم 10 مگابایت. اگر اثر شما جزو آثار منتخب باشد، از شما خواسته خواهد شد که عکسهای با کیفیت از آثار خود را ارسال کنید.

2. شرح ایده ها : شرح مختصری از طرح. توضیح دهید که خودرو شما به چه دلیل اولین خودروی "سازگار با اقتصاد چرخه ای" در جهان است؟ از چه موادی برای ساخت خودرو استفاده شده است؟ (توضیحات باید دقیق و فقط به زبان انگلیسی باشد)

ارسال آثار از تاریخ 2 آوریل (13 فروردین) تا 20 ژوئن (30 خرداد) ممکن است. برای ارسال آثار خود، اینجا کلیک کنید.

8- اعلام نتایج : نتایج در ماه جولای اعلام خواهند شد.

9- سوال : پرسشهای خود را به آدرس mail(at)designboom.com ارسال کنید.

10- اطلاعات بیشتر در مورد رنو4 : Renault.com/RENAULT 4

منبع : http://www.designboom.com/weblog/cat/8/view/13543/renault-4-ever.html

1390/1/27 - 11:25:54 AM     


ارسال نظر (5)
 محسن شعبانی 4/7/2011 - ساعت: 12:2
دست شما درد نکنه مرسی بالاخره گذاشتین
 مهرداد 4/7/2011 - ساعت: 12:15
جایزه اش همین ماشین آبی قدیمیست این که هم دسته دوم هم تا خرخره ازش کار کشیدن اینو تو ایران می گیرن 1و5 میلیون تومن وام می دن بگین حداقل پولشو بدن
 vicy 4/8/2011 - ساعت: 23:50
salam aghaye mohaNDES MERIKHPOR khaste nabashid . man 4 bare k mikham sabtenam konam ama imaili me man nemirese age mishe rahnemayi konid
 Arash 4/13/2011 - ساعت: 6:31
if thats many
 فرزاد برخورداری 9/5/2011 - ساعت: 1:29
هیچ کاری از بچه های ایرانی ، قبول نشد... کارهای برنده و انتخاب شده هم اکثراً مسخره و ضعیف هستند... اگه موافقید ، یک کمپین اینترنتی در مورد ضعف انتخاب برگذار کنیم...
اگه اوکی هستید ، بچه هایی که برای این مسابقه کار فرستادند ، با ایمیل من در تماس باشند تا ببینیم میشه چکار کرد که برگزار کنندگان رو لااقل کمی خجل کرد...

جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.