دسته بندی: مسابقه

مسابقه Hands On Door Handles

دیزاین بوم با همکاری COLOMBO DESIGN مسابقه بین المللی طراحی برگزار می کند. شرکت در مسابقه برای تمامی طراحان، دانشجویان و علاقه مندان به طراحی آزاد و رایگان است. شرکت کنندگان باید یک دستگیره درب همه کاره طراحی کنند که مناسب با فضای معماری معاصر- هم فضای مسکونی و هم عمومی- باشد.

1- موضوع مسابقه: 

COLOMBO DESIGN، یک تولید کننده پیشرو در دستگیره و ملزومات درب و پنجره، کیفیت طراحی خود را با تلفیق نوآوری های تکنولوژیک و روشهای نوین تولید به سطح بالایی رسانده و تنها از روشهای تولید سبز در هر سطح از تولیدات خود استفاده می کند. تولیدات این شرکت توسط پیشکسوتان عرصه طراحی معاصر طراحی می شوند، طراحانی مانند: Carlo Bartoli، Jean Marie Massaud، Jasper Morrison، Michele de Lucchi، Alberto Meda و Konstantin Grcic. با برپایی این مسابقه، COLOMBO DESIGN افقهای جدیدی به روی طراحی دستگیره خواهد گشود.

- دستگیره درب، واسطه ای مناسب: در طراحی دربها و پنجره های داخلی، فاصله ی کمی میان نو آوری و آنچه که تکرار یا بازطراحی فرمهای "کلاسیک" نامیده می شود، وجود دارد. اگر این گفته درست باشد که در طول سالها، موفق ترین مدلها از تکرار و تغییر فرمهای پایه کلاسیک به وجود آمدند، در این صورت می توان گفت که جای کار باز است و دستگیره درب می تواند واسطه ی خوبی برای آزمودن فرمهای جدید و معاصر باشد. دستگیره های درب در مدت عمر رسمی و سنتی خود همیشه همخوان با سبک زندگی جامعه بوده اند. این مسابقه، یک چالش تکنیکی و زیبایی شناختی سخت برای برانگیختن خلاقیت در طراحی همراه با توجه بسیار زیاد به جزییات آن است.

- برای استفاده روزمره، و نه برای نمایش ابزار: ما به دنبال راه حلهای استایلیستی افراط و تفریطی و یا راه حلهای های تک رادیکال نیستیم. لطفا از آن دسته کانسپتهای تکراری که چشم بسته تکنولوژیهای تعاملی (interactive) را برای تغییر رفتار کاربر با محصول به طرح خود اضافه می کنند خودداری کنید. دستگیره درب با چراغهای LED، دستگیره هایی مجهز به آخرین ابزارهای صوتی و تصویری، گوشی همراه و... به موضوع مسابقه مربوط نخواهند شد. این فرصتی برای ایجاد یک محصول واقعی است؛ یک شیء ساده اما با کاربردی مهم. تصمیم شرکت COLOMBO DESIGN این است که بهترین طرح این مسابقه را به تولید برساند.

- اصول اولیه لوازم دستگیره درب: فرمهای منحنی دار و براق بسیار زیبا هستند، اما لطفا توجه داشته باشید که قطعات مکانیکی داخل دستگیره ها برای همه دستگیره ها مشابه است و با استانداردهای ساختمانی و ایمنی مطابقت دارد. درست است که دستگیره هایی با ابعاد و اندازه های مختلفی در بازار وجود دارد، اما اندازه گیری های دقیقی انجام شده است و تولید کنندگان، محصولات خود را مطابق با استانداردها تولید می کنند. اندازه سوراخهایی که روی درب برای زبانه و محور دستگیره باید تعبیه شود، و همچنین ضخامت درب باید مورد توجه قرار گیرد (اگر ضخامت درب خارج از استانداردهای رایج باشد، می توان از پینهای تنظیم کننده استفاده کرد). اتصال دستگیره به درب معمولا به واسطه یک صفحه گرد انجام می گیرد، با این حال می توان از اشکال دیگری مثل مربع، بیضی و یا هر شکل دیگری استفاده کرد. فاکتورهای مهم دیگر عبارتند از: تنومندی و حجم ظاهری، ضخامت صفحه واسط دستگیره و درب، لبه های نرم یا گوشه دار (برای ایجاد تأکید بصری) و... در نهایت، خود مجموعه دستگیره (چون درب دو طرف دارد، نیاز به دو دستگیره است- دستگیره چپ و راست).

*** اینجا کلیک کنید تا نمونه ای از طرحهای دستگیره ساخته شده در COLOMBO DESIGN را ببینید.

- فرم آزاد: از پروژه های آزمایش شده به خوبی استقبال می شود اگر از نکات تکنیکی لازم تبعیت کرده باشند. در این صورت، رویکردی عملکرد گرا از طریق ساخت ماک آپ یا پروتوتایپ و آزمایش کیفیت آن، می تواند بسیار مفید و موثر باشد.

2- جوایز:

به سه طرح اول جایزه نقدی هریک به مبلغ 3000 یورو اهدا می شود.

همچنین به بهترین طرح آزاد جایزه ای به مبلغ 1000 یورو تعلق می گیرد.

برای طرحهای فینالیست و طرحهای برتر امکان تولید توسط COLOMBO DESIGN وجود دارد، در صورت برگزیده شدن طرح شما برای تولید (با داشتن حق انحصاری تولید هر محصولی توسط COLOMBO DESIGN) به طور سالیانه و بدون محدوده زمانی، مبلغی به شما پرداخت خواهد شد.

3- داوران:

هیت داوران هنوز مشخص نشده اند.

4- معیارهای طراحی:

طرحهای شما نباید در حال تولید بوده و یا قبلاً در نمایشگاه یا کاتالوگی به نمایش درآمده باشند.

بهتر است که طرحهای خود را تا زمان اعلام نتایج، منتشر نکرده و محرمانه نگه دارید.

هیئت داوران طرحها و کانسپتهایی که نوآورانه باشند را انتخاب می کند. لطفا از فرستادن کانسپتهای مبهم و گنگ خودداری کنید. بیشتر از خود ایده، نحوه ارائه آن است که هنر محسوب می شود.

5- مهلت ثبت نام:

تا 20 آوریل 2011 (31 فروردین 1390) 

6- ثبت نام:

از هم اکنون می توانید با پر کردن فرمها اقدام به ثبت نام کنید. تیمها فقط با نام یک نفر ثبت نام می شوند و هنگام تحویل آثار نام اعضای دیگر تیم ارسال خواهد شد.

*** اینجا ثبت نام کنید.

7- تحویل آثار:

اگر بیش از یک اثر دارید، هر یک را جداگانه تحویل دهید.

شما باید آثار خود را مطابق با قواعد زیر ارائه دهید:

• تا شش فایل شامل تصاویر یا شیت متشکل از چند تصویر از پروژه خود می توانید آپلود کنید. فقط از فرمت GIF و JPEG و با رزولوشن 72 استفاده کنید. حداکثر حجم هر فایل 150 کیلوبایت است. از حالت رنگیRGB استفاده کنید.

ابعاد تصاویر: عرض تصویر باید 818 پیکسل باشد و ارتفاع آن دلخواه است.

اگر اثر شما برای داوری نهایی انتخاب شود از شما خواسته خواهد شد که تصاویری با کیفیت بالاتر ارسال کنید.

• توضیح مختصری از طرح (فقط انگلیسی، لطفا دقیق بنویسید)

*** از اینجا آثار خود را ارسال کنید.

8- اعلام نتایج: 

نتایج در ژوئن 2011 (تیر 1390) اعلام خواهد شد. نظر داوران غیرقابل تغییر است.

9- سوالات:

به آدرس mail(at)designboom.com ای میل بزنید و فراموش نکنید که در بخش subject بنویسید: hands on door handles

10. اطلاعات بیشر:

http://www.colombodesign.it

http://www.colomboadvanced.it

منبع : http://www.designboom.com/weblog/cat/10/view/12774/hands_on_door_handles.html 

1392/10/4 - 7:32:44 PM     


جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.