iF Concept Award

iF Concept Award یکی از مهم ترین و بزرگترین مسابقات بین المللی طراحی برای دانشجویان و متخصصین جوان در زمینه طراحی، معماری، بازار و مهندسی است.

مهلت ثبت نام، تا تاریخ 15 نوامبر (24 آبان) 2010 است. صمیمانه از شما دعوت می شود که آثار خود را به هر تعداد که هست ارسال کنید. ثبت نام رایگان می باشد. هیئت داوری متشکل از طراحان مشهور بین المللی، 100 اثر برتر را انتخاب خواهند کرد. بهترین آثار از میان این 100 اثر، مبلغ 30 هزار یورو دریافت خواهند کرد. سال گذشته، بیش از 4200 اثر از 43 کشور جهان در این مسابقه شرکت کردند.

تغییرات نسبت به سال گذشته: در روند ثبت نام تغییراتی ایجاد شده است. تمامی آثار باید به صورت آنلاین ارسال شوند و دیگر نمی توانید آثارتان را با پست بفرستید.

شرکت در مسابقه: شرکت در مسابقه iF رایگان است. از تمامی دانشجویان و دانش آموختگان تمامی رشته های مرتبط با موضوعات زیر برای ارسال آثار، دعوت بعمل می آید:

طراحی، معماری، بازار و فروش، مهندسی.

تنها دانش آموختگانی که در زمان ثبت نام، از زمان فراغت تحصیلیشان کمتر از 2 سال گذشته است، مجاز به شرکت در مسابقه هستند. می توانید به صورت فردی یا تیمی در این مسابقه شرکت کنید. تیم شما باید حداکثر 4 عضو داشته باشد.

موضوعات: آثار ارسالی در چهار بخش، مورد قضاوت قرار می گیرند. محدودیتی برای تعداد آثار ارسالی توسط هر فرد وجود ندارد. با این حال، هر اثر می تواند فقط یک بار و فقط در یک بخش شرکت داده شود. اگر هیت داوران تشخیص دهد که اثر شما مناسب بخش دیگری است، آن را در بخش مناسب خود قضاوت خواهد کرد. در این صورت شانس موفقیت اثر شما بیشتر خواهد شد.

در زیر، چهار بخش مسابقه را مشاهده می کنید؛ به همراه نمونه هایی از هر بخش:

1- طراحی محصول/ طراحی صنعتی: طراحی محصول، طراحی صنعتی، طراحی خودرو، طراحی لوازم تکنولوژیک و پزشکی، طراحی مبلمان و طراحی داخلی، محصولات ورزشی، محصولات مرتبط با سبک زندگی، محصولات سرامیکی، کیت های اورژانس و احیا، مواد و روشهای تولید و کاربرد آنها

2- طراحی ارتباطات/ طراحی چندرسانه ای: طراحی بسته بندی، طراحی گرافیک، طراحی بازی، طراحی برای رسانه های دیجیتال طراحی میان رسانه ای، GUI طراحی نمای گرافیکی برای کاربر، تبلیغات، عکاسی، فیلم و ویدئو، انیمیشن، تصویر سازی

3- طراحی مد و فشن: طراحی فشن، طراحی پارچه، طراحی لباس، طراحی جواهرات، ملزومات و ملحقات فشن، تصویرسازی فشن

4- معماری/ طراحی داخلی: فضاها و ساختمانهای عمومی، فضاها و ساختمانهای خصوصی، بلوکهای اداری، فضاهای داخلی، معماری موقت، طراحی فضای نمایشگاهی (نمایشگاههای تجاری، موزه ها و..)، رسانه های ارتباطی برای فضاهای عمومی، سیستمهای جهتیابی و راهنمایی بصری، تاسیسات تعاملی

معیارهای ارزیابی: در تمامی چهار بخش بالا، از ده معیار زیر برای ارزیابی آثار استفاده می شود. مهمترین جنبه در iF Concept Award، خلاقیت موجود در محصول است. یعنی ما ابتدا به دنبال ایده های ناب هستیم. این ایده ها باید در بهترین شیوه ممکن به تصویر درآیند. یک نکته مهم دیگر این است که آیا کانسپت شما راه حلی برای یک مشکل موجود ارائه می کند و آیا این راه حل، واقعی و اجرایی است؟

برای دستیابی به جایزه iF، اثر شما باید بر حسب چندین معیار ارزیابی، نمره ای بالای نمره متوسط کسب کرده؛ و حداقل در یکی از معیارهای ارزیابی، یکی از بالاترین نمره ها را احراز کند. هرچه اثر شما نمرات بالاتری در زمینه های مختلف کسب کند، شانس شما برای گرفتن جایزه بیشتر می شود.

ده معیار ارزیابی:

1- میزان خلاقیت و نوآوری: آیا اثر شما ایده جدیدی را معرفی می کند؟ آیا اثر شما یک ایده موجود را بهبود می بخشد؟ در اینصورت، به چه میزان؟

2- کیفیت طرح: آیا طرح، زیبایی و نحوه ارائه آن، از دیگر آثار متمایز است؟

3- جنبه های عملی/ میزان جزییات: چقدر روی طرح فکر شده است و این طرح تا چه میزان مفید است؟ آیا طراح، نیاز گروه هدف را آنالیز کرده است؟ آیا این نیازها بررسی شده و آیا این طرح، این نیاز را مرتفع می سازد؟

4- عملکرد: آیا وقتی این طرح اجرا و تولید شد، همانطور که در کانسپت ادعا شده بود، عمل خواهد کرد؟

5- کاربرد: آیا محصول قابل فهم بوده و استفاده از آن آسان است؟ اگر اینگونه است: آیا با اجزا و محصولات دیگر سازگار است؟

6- مواد: آیا مواد انتخاب شده مناسب هدف محصول است؟ آیا می توان در محصول واقعی از این مواد استفاده کرد؟

7- پایدار بودن: آیا اثر شما  دوستدار طبیعت است؟ آیا چرخه عمر طولانی و بادوام دارد؟ آیا مواد به کار رفته به طبیعت آسیبی نمی رساند؟ آیا در ساخت آن از مواد بازیافتی استفاده شده و آیا مواد به کار رفته را می توان بازیافت کرد؟

8- مسئولیت اجتماعی: آیا ارزشهای انسانی و معیارهای اخلاقی لحاظ شده است؟ آیا این محصول به عدالت اجتماعی کمک می کند؟ آیا به قشر نیازمند جامعه بهره می رساند؟

9- طراحی فراگیر: آیا اثر شما استانداردهای طراحی فراگیر را رعایت می کند؟ آیا محصول برای کسی خارج از گروه هدف شما کاربردی دارد؟

10- ایمنی: آیا طراحان از خطرات احتمالی در استفاده از محصول آگاه هستند؟ چگونه از این خطرات اجتناب می شود؟

ثبت نام: برای ثبت نام به این لینک مراجعه کنید.

لطفا اطمینان حاصل کنید که فرم ثبت نام را کامل پر کرده و تمامی اطلاعات لازم را وارد کرده اید. برای هر اثر ارسالی، یک فرم ثبت نام جداگانه پر کنید. بعد از اینکه ثبت نام آنلاین انجام شد، یک ای میل به شما ارسال می شود. این ای میل شامل یک کد شناسایی (****-***) برای هر اثر ارسالی است. برای هرگونه ارتباط با ما، کد شناسایی اثر خود را ذکر کنید. علاوه بر فرم ثبت نام، باید اطلاعات زیر را نیز ارائه کنید. این اطلاعات برای تایید اثر شما در مسابقه الزامی است. می توانید این اطلاعات را همزمان با فرم ثبت نام و یا در زمانی بعدتر (نه بعد از اتمام مهلت ثبت نام) ارائه کنید.

1) توضیح: ما نیاز به توضیحی از اثر شما و نحوه کار آن داریم. لطفا متن خود را به زبان انگلیسی در بخش "Detail Data" وارد کنید. این توضیح نباید بیش از 650 کاراکتر باشد (با احتساب فضای خالی میان کلمات). میتوانید یک توضیح اضافی نیز به زبان آلمانی وارد کنید.

2) تصاویر: لطفا یک یا دو تصویر از محصول خود ارسال کنید. قبل از پر کردن فرم، تصاویر را آماده داشته باشید. اگر اثر شما برگزیده شود از این تصاویر برای نمایشگاه آنلاین iF استفاده می شود.

لطفا از فرمتهای زیر برای تصاویر خود استفاده کنید:

فرمت تصویر: JPG

اندازه فایل: 5 mb

رنگ: CMYK یا RGB

3) کارت دانشجویی: اگر شما در حال حاضر دانشجو هستید، عکسی از کارت خود آپلود کنید. اگر به تازگی فارغ التحصیل شده اید، عکسی از گواهی فارغ التحصیلی خود آپلود کنید.

4) پوستر ارائه: لطفا برای ارائه هر یک از آثار خود یک پوستر تهیه کنید. این پوستر را همراه با فرم ثبت نام خود آپلود کنید. 

5) فیلم/ ویدئو: اگر توضیح کار شما نیازمند وجود فیلم یا ویدئو است، می توانید لینک آن را در فرم ثبت نام وارد کنید. فیلم شما باید با استانداردهای نرم افزارهای کامپیوترهای خانگی همخوان بوده و حداکثر 3 دقیقه باشد.

اطلاعات جانبی برای پر کردن فرم ثبت نام: لطفا از بخش "University/ Academic Institution" برای وارد کردن نام کامل و آدرس دانشگاه فعلی یا قبلی خود استفاده کنید. برای پروژه های تیمی، فقط می توانید نام یک دانشگاه را برای هر اثر ارائه کنید. اگر همکار شما از دانشگاه دیگری است، باید نام یک دانشگاه را انتخاب کنید. همچنین لطفا نام کامل دپارتمان و دانشکده خود را وارد کنید.

اطلاعات جانبی برای پروژه های تیمی: تیمهایی با حداکثر 4 عضو، می توانند یک یا چند اثر ارائه دهند. شما می توانید فقط یک اکانت برای تمام تیم ایجاد کنید. این اکانت باید به نام یکی از اعضای تیم باشد. دیگر اعضای تیم باید با نام کامل در بخش "All Participating Designers" لیست شوند. بعد از پر کردن لیست، نمی توانید در روزهای بعد نام دیگری به آن اضافه کنید. تمام مبادلات و نامه نگاری ها با عضوی صورت می گیرد که دارای اکانت تیم است. البته اگر اثر شما برگزیده شود، تمامی اعضای تیم جایزه خواهند گرفت.

داوری: در مرحله اول، داوران 300 اثر برتر را از میان آثار انتخاب می کنند. در این مرحله، انتخاب یا عدم انتخاب آثار به تمام شرکت کنندگان از طریق ایمیل اطلاع داده می شود. در مرحله بعد داوران جدید متشکل از طراحان و اساتید دانشگاهی بین المللی، 100 اثر را از میان 300 اثر انتخابی، برمی گزینند و بهترین آثار را از میان آنان انتخاب می کنند. این آثار جوایز نقدی دریافت می کنند. مجموع جوایز اهدایی، 30000 یورو است. داوران تعیین خواهند کرد که چه مقدار پول به هر اثر برسد. تصمیمات داوران در اسرع وقت به اطلاع شما خواهد رسید. تصمیم داوران قطعی است.

همچنین کلیه حقوق آثار ارسالی برای خالقان آنها محفوظ است.

پوستر ارائه: شما باید برای هر اثر ارسالی، یک پوستر ارسال کنید. این پوستر باید قبل از اتمام مهلت ثبت نام ارسال شود. این پوستر برای تسریع روند داوری است. پوستر شما باید محصول را با تصویر و نوشته نمایش دهد و دارای اطلاعاتی از خود شما نیز باشد. ماهیت اثر شما باید در این پوستر به طور واضح بیان شود.

ویژگی های پوستر:

فرمت: Portrait A1 ـ (594 در 840 میلی متر)

سایز فونت برای توضیحات و اطلاعات: 20 pt

فونت: Frutiger یا سری Sans serif مثل Arial, Franklin Gothic, Futura, Helvetica, Univers

رزلوشن: 300 dpi

اطلاعات باید در قالب فایل pdf-x3 ارسال شوند

حداکثر حجم فایل: 5 مگابایت

اطلاعات زیر را در مورد خودتان، تیم تان و اثرتان لحاظ کنید:

کد شناسایی، بخش مسابقه

عنوان پروژه

نام طراحان

نام دانشگاه، شهر، کشور و دپارتمان

در صورت لزوم، لینک فیلم یا ویدئوی کار تان

در صورت تمایل، آدرس ای میل

تصاویر و توضیحات پوستر: پوستر شما باید شامل تصاویر و توضیحات محصولتان باشد. ممکن است قبلا توضیحاتی به همراه یک یا دو تصویر با فرم ثبت نام خود ارسال کرده باشید. می توانید از همین تصاویر و توضیحات برای پوستر خود استفاده کنید. اگر هم دوست دارید، می توانید توضیحات و تصاویر جدیدی ارائه دهید.

توجه داشته باشید که تمامی نوشته ها باید به انگلیسی باشند.

فیلم/ ویدئو: اگر وجود فیلم/ ویدئو برای توضیح اثر شما ضروری است، باید یک لینک از آن در فرم ثبت نام وارد کنید. این لینک را در پوستر خود نیز لحاظ کنید، در غیر این صورت هیئت داوران فیلم شما را مشاهده نخواهد کرد.

جوایز: به تمام 100 اثر برگزیده، اجازه استفاده از لوگوی IF برای مقاصد تجاری داده می شود. نشان IF نه تنها نشان دهنده برتری طرح است، بلکه رتبه دانشگاه شما را در رتبه بندی جهانی ارتقا می دهد.

تاریخ ها:

مهلت ثبت نام: 15 نوامبر 2010 (24 آبان)

اعلام آثار برگزیده اولیه: از 17 ژانویه 2011 به بعد

نشست داوران: 1 فوریه 2011 به بعد

اعلام تصمیم نهایی داوران: 1 فوریه 2011 به بعد

 

منبع : http://www.ifdesign.de/awards_concept_index_e 

1389/8/13 - 02:21:08 ب.ظ     


ارسال نظر (6)
 ناشناس 9/27/2010 - ساعت: 19:19
مرسی از ارسال این توضیحات خوب.
 zahra 10/30/2010 - ساعت: 22:52
سلام .ممنون از مطالبتون.میشه یه سری از کار های برگزیده در سالها ی قبل رو بگذارید؟
 azamnemati 11/2/2010 - ساعت: 16:49
مسابقه طراحی لوازم آشپزخانه
http://whatsbubbling.net/index.asp?pageId49

 مسعود 11/4/2010 - ساعت: 13:42
ابعاد کاغذ باید میلیمتر باشه سانتیمتر زدید
 raha 11/8/2010 - ساعت: 22:7
سلام من شنیدم فقط کسانی میتونند توی این مسابقه شرکت کنند که کارت دانشجویی بین المللی دارند درسته؟
 Ritoon 11/8/2010 - ساعت: 23:18
با سلام. البته بهتره که کارت بین المللی داشته باشید، چون بالاخره انگلیسی بودنش بهتره. اما لزومی نداره که داشته باشید. هرچند گرفتن کارت بین المللی خیلی سادست و فقط یه معرفی نامه از دانشگاه می خواد و 12 هزار تومن پول و یه عکس، از باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران، 1 ساعته می تونید بگیرید.
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.