دسته بندی: هنر

نقاشی روی فانوس دریایی فارو در اسپانیا اثر Okuda San Miguel

هنرمند اسپانیایی Okuda San Miguel، تغییر شکل فانوس دریایی Ajo را در قالب اثر هنری خود بنام «infinite Cantabria» به پایان رساند. این نقاش و مجسمه ساز اسپانیایی در این اثر خود نیز، همچنان به سبک و سیاق خاص خود ادامه داده است؛ سبکی که شامل الگوهای هندسی پر جنب و جوش است که با آن، تصاویر حیوانات، جمجمه ها و شمایل مذهبی را در هم می‌آمیزد. هنرمند به واسطه پیکره نمادین فانوس دریایی فارو «faro de Ajo»، تنوع طبیعی و فرهنگی سرزمین مادری خود، کانتابریا را منعکس می کند. از شروع نمایش عموم در پایان ماه اوت 2020، بیش از ده هزار بازدید کنند از این اثر بازدید کرده اند.

اوکودا سن میگوئل درباره کار تمام شده خود در فانوس دریایی کانتابریا می‌گوید: «این کار برای من یک تجربه منحصر به فرد بود، هم به دلیل چالش هنری که برای من ایجاد کرد، و هم اینکه این پروژه را در وطنم انجام دادم". این اثر در اوایل سال جاری توسط اداره بندر سانتاندر و شورای شهر باریو سفارش داده شده بود. کار تکمیل شده اکنون با بیش از هفتاد رنگ بر روی دیوارهای استوانه ای این برج که ارتفاع آن به بیش از 16 متر می رسد، می درخشد.

اوکودا سن میگل با منعکس کردن اثر خود بر روی فانوس دریایی فارو، یک نماد منحصر به فرد را معرفی می کند. این برج اولین فانوس دریایی در کل ساحل اسپانیا است که هنر در آن وارد شده و این کار با احترام کامل به ماهیت و عملکرد اصلی آن به عنوان فانوس دریایی یعنی کمک به کشتی‌ها برای راهیابی، انجام شده است. تمی که برای این اثر انتخاب شده است، با نمایاندن جانوران بومی، ثروت طبیعی این منطقه را به نماش گذاشته و از آن تجلیل می‌کند و بافت های مورد استفاده در آن نیز تنوع فرهنگی یک کانتابریای مدرن و پر رونق را نمایندگی می‌کند، کانتابریای مدرنی که با دنیا در ارتباط است.

منبع: https://www.designboom.com/art/okuda-san-miguel-faro-lighthouse-infinite-cantabria-spain-09-03-2020

1399/6/31 - 1:46:49 AM     


ارسال نظر (0)
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.