دسته بندی: طراحی

صندلی چهارزانو برای بهبود وضعیت بدن و سلامتی!

من وقتی کار می کنم همیشه با یک پا جمع شده یا چهارزانو می نشینم چون اینطوری راحت تر هستم. فکر می کردم فقط من اینطوری هستم تا اینکه یک به صورت آنلاین جستجوی سریعی انجام دادم در مورد نشستن در موقعیت های «احمقانه» پشتیبانی می کنند و این زمانی بود که فهمیدم تنها نیستم و صندلی های نوآورانه بسیاری از افرادی مانند ما پشتیبانی می کنند! موردی که در میان نتایج برتر مورد توجه من قرار گرفت، Soul Seat بود، اولاً به خاطر شکل آن و دوم اینکه به معنای واقعی کلمه صندلی دوبلکس بود! نشستن با پا به صورت ضربدری در کشورهای آسیایی بسیار معمول است، این مفهوم قدیمی است اما آوردن آن به محل کار شما به شکل صندلی به صورتی که بتوانید از میز کار خود استفاده کنید یک پدیده جدید است.

«سول سیت» به شما کمک می کند تا در حالتی خنثی و بدون دردسر و راحت بنشینید. فنرهای موجود در قسمت نشیمن بالا آمده لگن را به سمت جلو متمایل کرده، رانها را کمی از هم باز کرده و به ستون فقرات کمک می کند تا مستقیم و در یک راستا قرار گیرد. اگر چهارزانو برای شما راحت نیست، می توانید در حالت های مختلفی بنشینید. این صندلی شما را قادر می سازد تا بین حالت های مختلفی که بدن را مرتباً درگیر کرده و خون را به جریان در می آورد، جابجا شوید. برای برخی، این مسئله می تواند درد گردن و کمر را نیز کاهش دهد. ارتفاع هر دو سطح را می توان متناسب با تنظیم فضای کار خود تنظیم کرد. می دانم که نظرات بسیاری از مخاطبان اینستاگرام در مورد فقدان پشتی داشتیم و هرچند فکر نمی کنم بدون پشتی نشستن ضرری ایجاد کند (مردم در کشورهای آسیایی ساعتها در این وضعیت مراقبه و کار می کنند)، اما فکر می کنم داشتن گزینه پشتی جداشونده می تواند به کسانی که تازه شروع به کار کردن در این وضعیت می کنند، کمک کند تا به آن عادت کنند. چنین انتخابی باعث می شود افراد بیشتری بتوانند از «سول سیت» استفاده کنند، با این حال، نظرات استفاده کننده های بی شماری وجود دارد که از راحت بودن این صندلی همینطور که هست گفت اند. با این تفاسیر این یک محصول یک طراحی عالی است، اما انتخاب آن بستگی به ترجیحات شخصی دارد.

تیم طراحی این صندلی می گوید: «این صندلی دقیقاً مانند صندلی اداری معمولی می چرخد، اما این تنها وجه مشترک است. هر چیز دیگری در مورد Soul Seat نشان دهنده یک الگوی تفکر ارگونومیک، مراقبت از خود و طراحی پایدار است.»

نشستن چهارزانو علاوه بر وضعیت بهتر بدن، فواید زیادی مانند بهبود هضم غذا، ارتقاع حالت روحی ، کمک به کاهش وزن و موارد دیگر دارد. بسیاری از معلمان یوگا این موقعیت را توصیه می کنند اما همچنین توصیه می کنند که هر 30 دقیقه وضعیت نشستن خود را تغییر دهید. این یک صندلی که برای همه مناسب باشد نیست و اگرچه ممکن است این صندلی یک گزینه مناسب و ارگونومیک برای من باشد، اما همیشه بهتر است قبل از سرمایه گذاری روی یک صندلی برای خودتان، با پزشکان خود مشورت کنید. سطح خود را بالا ببرید - به معنای واقعی کلمه!

طراح: شرکت Ikaria Design
برای خرید این محصول اینجا کلیک کنید.

منبع: https://www.yankodesign.com/2020/09/03/this-chair-was-designed-to-let-you-sit-cross-legged-for-better-posture-and-health/

1399/6/14 - 2:59:56 AM     


ارسال نظر (0)
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.