دسته بندی: هنر

سایه‌های فانتزی برای اشیاء بی‌روح کوچه و خیابان

هنرمند مقیم سانفرانسیسکو، با کشیدن سایه‌های جذاب برای اشیاء عادی بر روی پیاده‌رو، شکل معمولی آنها را به هم می‌ریزد. در شهر ردوود کالیفرنیا، Damon Belanger در اطراف مبلمان شهری مثل صندوق پست یا نیمکت، نقوش کارتونی و طنزآمیزی از هیولاها و حیوانات را به تصویر کشیده‌است.

قرارگیری مناسب طرح‌های بلنجر این حس را القا می‌کنند که اشیاء دارای سایه‌های عجیب و غریب هستند که باعث می‌شود فضای عمومی فانتزی‌تر و جذابتر شود و طنز و فانتزی چاشنی رفت و آمد روزمره شود. بلنجر ابتدا خطوط بیرونی را با یک تکه گچ ترسیم میکند و سپس فضای داخل آن را همچون سایه با رنگ خاکستری پر می‌کند. با این روش، به وسایل بی‌روح شهری مانند پارکومتر، ایستگاه دوچرخه و نیمکت شخصیتهای غیرمنتظره مثل هیولا، میمون و یا روبات می‌بخشد.

بلنجر می‌گوید: «تم کلی کار تغییر و غافل‌گیری است. به طور معمول ما توجه چندانی به سایه‌ها نمی‌کنیم مگر این که اتفاق جالبی در شکل آن ها افتاده‌باشد. مثلا سایه‌ی یک درخت همچون یک حیوان یا شیئی غیرمعمول به نظر برسد؛ چیزی شبیه به پیدا کردن شکل‌های خاص در ابرها. روشی که من پیش گرفته‌ام نیز همین است. با خود گفتم که سایه‌ی این شیء با توجه به سایز و فرم آن شبیه به چه چیزی می‌تواند باشد و چگونه می‌توان به آن زندگی بخشید.»

منبع: https://www.designboom.com/art/damon-belanger-fake-shadows-street-art-08-25-2017/

1398/4/24 - 7:54:51 AM     


ارسال نظر (0)
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.