دسته بندی: خودرو

اولین سال نوری، اولین خودرو الکتریکی خورشیدی مسافت بالا

خودرو lightyear one اولین خودروی خورشیدی مسافت بالاست که با هدف پایدارترین بودن وارد بازار شده‌است. شکل صاف و کشیده‌شده‌ی آن با هدف دریافت بیشترین تابش از پرتوهای خورشید، پنج متر مربع از سلولهای خورشیدی را در زیر محافظ شیشه‌ای و بر روی سقف و کاپوت خود جای داده‌است. با شارژ از خورشید، این خودرو برد استثنائی 725 کیلومتری را عرضه می‌کند.

مهندسان و طراحان کمپانی لایتیر که در سال 2016 تأسیس شده است، تصمیم گرفتند که نه قراردادها، بلکه فقط قوانین فیزیک را دنبال کنند. اکنون دو سال گذشته و این برند اولین پروتوتایپ خود را به نمایش گذاشته و 100 نمونه از آن پیش‌فروش و آماده برای ساخت در 2021 است. لکس هوفسلوت، مدیر و بنیانگذار lightyear می‌گوید: «این لحظه، عصر جدیدی از رانندگی را نمایان می‌کند. دو سال رویاپردازی، فکر و کار و تلاش به این نقطه رسیده که یک گام بزرگ به سمت مأموریت ما در فراهم ساختن حمل و نقل پاک برای همه است.»

این خودرو به صورت یک فرم ایرودینامیک و با مواد تکنولوژی بالا با هدف رسیدن به وزن کم و کارآمدی بسیار بالا طراحی شده‌است که همین امر به برد بالای 725 کیلومتری آن کمک می‌کند. اگرچه مدل «one» به دلیل استفاده از انرژی خورشید وابسته به ایستگاه شارژ نیست، تجهیزات شارژ در صورت نیاز یا مواقع اضطرار در آن گنجانده شده‌است.

اطلاعات پروژه:

برند: لایت‌یر

مدل: وان

برد: 750 کیلومتر (450 مایل)

قیمت: 155000 یورو

منبع: https://www.designboom.com/technology/lightyear-one-solar-electric-car-06-25-2019/

1398/4/24 - 7:42:56 AM     


ارسال نظر (0)
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.