دسته بندی: معماری

فروشگاه جدید Homecore در پاریس؛ تابیدن رنگ در معماری

برند لباس خیابانی homecore، سفارش طراحی فروشگاه جدید خود در شانزلیزه‌ی پاریس را به استودیو معماری Malka داده‌است. ایده‌ی این پروژه از طراحی قوطی اسپری رنگ کریلون و فرهنگ مردمی گرافیتی الهام گرفته شده‌است. علاوه بر این، طرح به جمله‌ی قصار هنرمند هلندی تئو فان دویسبورگ در سال 1924 اشاره دارد: «معماری جدید به رنگ این اجازه را می‌دهد که ابزار مستقیم بیان کردن روابط خود در فضا و زمان باشد.»

نمای بیرونی فروشگاه با هفت طاق تعریف شده که شامل پیامهای رک و واضح و بازتاب‌دهنده‌ی فسلفه‌ی این برند مانند صلح، عشق، اتحاد هستند. این طاقها همچنین نقطه‌ی آغازین محورهای کروماتیکی هستند که فروشگاه هومکور را درمی‌نوردد. دهانه‌ها استعاره‌ای از منشور هستند که نور سفید را به طیفی از رنگهای گوناگون تجزیه می‌کند. این باعث می‌شود که حجم به یک فضای کروماتیک تبدیل شود که در آن رنگها و توناژهای زنده با هم برخورد می‌کنند و ترکیب می‌شوند. رنگهای اصلی مانند قرمز و آبی با هم ترکیب می‌شوند تا رنگهای فرعی مانند بنفش را بسازند.

استودیو مالکا در توصیف این پروژه می‌گوید: «این پروژه یک بیان سه بعدی از «دایره رنگ» است و به فضای غیرمادی طیف رنگی، یک فرم ملموس می‌دهد، به صورتی که رنگ فضا را درست مانند ماده ساختاربندی می‌کند.»

منبع: https://www.designboom.com/architecture/stephane-malka-homecore-interiors-paris-02-09-2019/

1398/3/29 - 12:26:48 AM     


ارسال نظر (0)
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.