دسته بندی: هنر

دیوارنگاره‌هایی که به خیابان و پیاده‌رو کشیده شده‌اند

دو هنرمند مقیم بالتیمور، Jessie Unterhalter و Katey Truhn که با نام Jessie and Katey شناخته می شوند، نقاشی دیواری را به خاطر تعامل خالص آن با مردم انتخاب کردند. این زوج هنری همیشه دیوارنگاره‌های تأثیرگذاری خلق کرده‌اند؛ اما بعد از رشد و گسترش به این فکر افتادند که نقاشی‌هایشان را از دیوارهای بزرگ به زمین گسترش دهند. نقاشی‌های روی زمین که مختص فضا طراحی می‌شود، از پارچه و بوردگیم (بازیهای مهره و صفحه ای فیزیکی) الهام گرفته‌اند تا پیاده رو را به محلی برای بازی و اکتشاف تبدیل کنند. جسی و کیتی در مصاحبه با Colossal می گویند:«کمپوزیسیون و ترکیب طرحها از کاربر و چگونگی عبور اون از فضا پیروی می‌کنه. تماشای بازی کودکان با نقاشی‌های زمینی واقعاً جذابه. همیشه می‌دونن چیکار کنن.»

ریاضی موجود در طراحی بافت پارچه و پتوی چهل‌تکه یکی از جنبه‌هایی است که باید این دو در هنگام نقاشی در نظر بگیرند و همین مسأله ایده‌ی اولیه‌ی طراحی را به آنها می‌دهد. جسی و کیتی می‌گویند: «ما در کارهای مقیاس بالای خود مانند پرینتر عمل می کنیم؛ اگرچه واقعاً پرینت نمی‌کنیم! فرآیند پیاده‌سازی ما خیلی تابع روش (Method) است و ما در طراحی، صفحه‌ها و لایه‌ها را در نظر می‌گیریم. این احتمالاً به خاطر این است که باید کانسپتها را در زمان کم بسط دهیم و در فضاهای بزرگ پیاده کنیم. جالب است که خود نقاشی دیواری به ما یاد می‌دهد که چگونه دیوارها را نقاشی کنیم.»

در این تابستان جسی و کیتی با بنیاد Robert W. Deutsch در بالتیمور و برای نگارگری فضای عمومی جدید این بنیاد کار می‌کنند. همچنین با همکاری Wide Open Walls طرحی را در ساکرامنتو پیاده خواهندکرد. کار بر روی یک المان محیطی شهری با مواد بازیافتی در کالج Goucher بالتیمور در پاییز هم فرصت نادری برای این زوج خواهدبود تا هنر خود را به سه بعد ارتقاء دهند. کارهای بیشتر جسی و کیتی را می‌توانید در وبسایت یا اینستاگرام آنها مشاهده کنید.

منبع: https://www.thisiscolossal.com/2019/06/jessie-and-katey-murals/

1398/3/29 - 12:07:56 AM     


ارسال نظر (0)
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.