دسته بندی: هنر

گلهای کاغذی JUDiTH + ROLFE's تنوع طبیعت را بازگو می‌کند

زوج هنری مقیم ایالت مینسوتا در آمریکا، JUDiTH + ROLFE با ترکیب پیشینه‌ی معماری با دنیای هنر کاغذی، گل و گیاه‌هایی با اشکال پیچیده می‌سازند. آثار هنری این دو با شبیه‌سازی چندین گونه‌ی گیاهی، تنوع طبیعت را در خود ثبت کرده و فرمهای هنری باستانی را با چرخشی مدرن بازتعریف می‌کنند.

نام این کسب و کار از نام میانی این زوج هنری یعنی Daphne Lee و همسر او Jamie Sneed گرفته شده‌است. دافنه لی بعد از یک دهه کار کردن به عنوان معمار و تغییر مکان به مینیاپولیس به کار با کاغذ علاقمند شد.

دافنه، با استفاده از تکنیکی به نام quilling (مشابه ملیله‌کاری)، آرایش گرافیکی گل را با پیچ و خم و چین دادن کاغذ، به تصویر می‌کشد؛ گلهایی از قبیل مگنولیا، ایریسس و بگونیا. این تکنیک هنری به قرن 15 میلادی بازمی‌گردد که برای تزئین اشیاء مذهبی استفاده می‌شد.

در اروپا ملیله‌کاری کاغذ (quilling یا paper filigree) به صورت سنتی با ایجاد اشکال تزئینی از نوارهای کاغذی مارپیچ‌شده انجام می‌شود. لی در جهت‌دهی مدرن خودش به این هنر کهن، اشکال را با یک نوار به ازای هر خط به نمایش درمی‌آورد.

قطعات بزرگ و زیبا با تغییر در نور و سایه تکامل می‌یابند. اثر «bloom» با الهام از بوته‌های بابونه‌ی حیاط پشتی خانه‌ی این زوج، تلاشی برای روایت زیبایی کوتاه مدت آنهاست. برای ساختن «lotus»، نوارها فقط به یکدیگر و به شکل یک شیء مستقل و ظریف چسپانده ‌شده‌اند تا فرم کاسه‌ای گلبرگهای آن را شبیه‌سازی کند.کارهای دیگر اما به یک تابلو چسبانده شده‌اند. برای دیدن کارهای بیشتر این زوج می‌توانید به وبسایت یا اینستاگرام آنها مراجع کنید.

 

  منبع: https://www.designboom.com/art/judith-rolfe-paper-quilled-floral-art-05-15-2019/

1398/3/1 - 9:24:14 AM     


ارسال نظر (0)
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.