دسته بندی: معماری

تبدیل انبار به کانسپت‌استور مد و لباس

استودیوی معماری، طراحی صحنه، و نورپردازی gonzalez haase AAS واقع در برلین، یک انبار در لیسبون پرتغال را تبدیل به کانسپت‌استور لباس و اشیاء کرده‌است. این ساختمان در مارویلا، بین مرکز لیسبون و محل برگزاری اکسپوی 98 واقع شده که مرکز خلاقیت و دیزاین این شهر نیز هست. سالن انبارداری و ساختمانهای کارخانه‌های این منطقه‌ی ساحلی صنعتی که زمانی متروکه بودند اکنون به شکل گالری‌ها و کارگاه‌های هنری، سالنهای کنسرت و فروشگاه‌ها دوباره حیات خود را بازیافته‌اند و محلی برای اجتماع ایده‌پردازان و خلاقان جوان شده‌اند.



این کانسپت‌استور که TEM-PLATE نامگذاری شده‌است با حفظ سطوح و فرمهای ساده‌ی انبار و انعطاف‌پذیری در طراحی فضا، رسیدگی ماه به ماه و تغییر چیدمان را ممکن کرده‌است. بازدیدکنندگان از داخل یک در ساده‌ی انبار وارد شده و سپس با پرده‌ی بزرگ زردزنگ PVC روبرو می‌شوند که به تنظیم آب و هوای داخل کمک می‌کند.

فضای داخلی شامل ترکیبی از تُنهای رنگی خاکستری، قهوه‌ای و نقره‌ایست که بعضی از آنها منعکس‌کننده‌ی نور و بعضی دیگر مات هستند و تضادی از سطوح شفاف و نیمه‌مات را به رخ می‌کشند. کف بتنی اصلی انبار ساب خورده و با یک لایه‌ی محافظ مات پوشیده شده‌است. در پشت، یک دیوار پرده‌ای نقره‌ای-خاکستری از پلی‌کربنات فضا را به بخشهای مجزا با کاربریهای گوناگون تقسیم می‌کند.

فضا با مجموعه‌ای از میزها، صندلیها، نیمکتها و دیوارهای پارتیشن‌بندی چیدمان شده‌است. سقف آن با سطوح فلزی خام و پنلهای شیشه‌ای تخت پوشیده‌شده است. اگر پروفیل این اجزاء را ببینید متوجه بافت نئوپانی و ساده‌ی لایه‌ی داخلی آنها می‌شوید که با مواد باکیفیت روی سطح در تضاد است. سادگی و عدم خودنمایی انبار، اتمسفر این کانسپت‌استور را بارز و بر روی آن تأکید می‌کند.

منبع: https://www.designboom.com/architecture/gonzalez-haase-aas-tem-plate-concept-store-lisbon-05-02-2019/

 

 

 

 

 

1398/2/12 - 8:40:57 AM     


ارسال نظر (0)
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.