دسته بندی: طراحی

تحولی در اسباب بازی های سازه ای

هیچ چیز به اندازه خلاقیت کودک وسیع و منعطف نیست. اما به مرور زمان تفکر کودکان تحت تأثیر سیستم آموزشی درگیر قالب ها می شود. اگر بیشتر دقت کنیم خواهیم دید که بیشتر اسباب بازی‌ها نیز چنین تأثیری دارند چرا که به جای پرورش خلاقیت آن ها باعث می شوند کودکان در یک مسیر خطی فکر کنند و به حرفه‌های سنتی علاقه نشان دهند (اسباب بازی هایی مثل اجاق گاز های کوچک، ماشین و...).

اما Bokah طراحی شده تا به پرورش خلاقیت بپردازد. می توان از آن به عنوان ابزاری سه بعدی یاد کرد که به خلاقیت کودک آزادی عمل می دهد. طرح آن که گویا ترکیبی از جنگا، لگو و مکانو است، همچون خود کودک دارای روحی آزاد است. از این رو کودک می تواند هر آن چه را که اراده می کند بسازد، حتی یک روبات متحرک. بوکا تحولی است در اسباب بازی های سازه ای کلاسیک مثل لگو. شما می توانید با استفاده از لگو هرچیزی را که می خواهید بسازید اما لگو هم دارای محدودیت هایی است. بوکا از این محدودیت ها فراتر رفته و به شما اجازه می دهد هرطرحی را، خواه متحرک و خواه ثابت، فارغ از این که چقدر انتزاعی است بسازید.

آن چه که بوکا را جهانی کرده است، انعطاف پذیری آن است و آنچه که بوکا را انعطاف پذیر می کند «Bendy» است. بندی قطعه‌ای لاستیکی و کش مانند است که دو بلوک بوکا را به هم متصل می کند. بندی مانند مفصل کروی در بلوک‌ها جای می‌گیرد و به آن ها اجازه می دهد که به راحتی حرکت کنند، بچرخند و در هر زاویه‌ی دلخواهی (به جای یک اتصال مستقیم) نسبت به هم قرار گیرند. این قابلیت باعث می شود کودک بتواند یک فیگور انسانی متحرک، یک اسب دونده و یا یک آدم فضایی و بسیاری چیز های دیگر که تنها از قدرت تخیل یک کودک بر می آید را بسازد.

بوکا در بسته بندی هایی مناسب برای کودکان و بزرگسالان موجود می باشد. در هر بسته بلوک هایی در چهار سایز و تعداد زیادی مفصل برای اتصال آن ها موجود می باشد که به کودکان کمک می کند تا نه‌تنها برای خود اسباب بازی درست کنند بلکه به درک جدیدی نسبت به فیزیک و مرز های آفرینش برسند. این اسباب بازی برای بزرگسالانی که علاقه دارند تا به کودکی خلاق خود باز گردند نیز مناسب است!

طراح: Vinh Phamdo

منبع: http://www.yankodesign.com/2017/08/26/building-blocks-that-unblock-your-creativity

1396/9/23 - 8:36:43 AM     


ارسال نظر (0)
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.