دسته بندی: معماری

آلونک های گروه معماری OFIS، با قابلیت تطبیق برای شرایط آب و هوایی متفاوت

 

اگر معماران اسلوونیاییِ گروه معماری OFIS دو پروژه ی قبلی خود Compact Winter Cabin و 3shoebox House را با هم ترکیب می کردند نتیجه اش چیزی شبیه به آخرین پروژه ی آنها، خانه های کوچک واقع در قلعه لیوبلیانا می شد. تحقیقات این پروژه را شرکت های OFIS Architects و C28 ،C+C ،Permiz و AKT آغاز کردند تا بنایی مستقل با بدنه ی چوبی بسازند که قابلیت تطبیق با مکان ها و شرایط آب و هوایی متفاوت را داشته باشد. این آلونک میتواند به عنوان کلبه ی تعطیلات، پناهگاه، خانه ی درختی و یا حتی به عنوان اسکان موقت در طبیعت برای محققان به کار رود.

یک واحد از این فضاهای فشرده زندگی (با ابعاد 4.50m x 2.50m x 2.70m) محل اقامت کاملی است که شامل یک آشپزخانه، تخت و صندلی است. این واحد ها می توانند به صورت عمودی یا افقی به هم متصل شوند و فضای مناسبی را برای دو نفر، سه نفر یا تعداد افراد بیشتری فراهم کنند. ساختار اصلی این ساختمان متشکل از قاب هایی از جنس الوارهای چوبی است که به وسیله ی تخته های چندلا از هر دو طرف تقویت شده اند. این کابین ها می تواند بوسیله پیچ های فولادی فیکس شونده و یا مکعب های قابل حمل بتنی به زمین متصل شده و ایستا شوند. همچنین طراحی داخلی این یونیت ها بسته به نیاز قابل تغییر است و ترکیب بندی اثاثیه داخلی این یوینت ها در شرایط مختلف قابل تطبیق و استفاده است.
پروژه قلعه لیوبلیانا قرار است به عنوان یک کتابخانه ی موقتی مورد استفاده قرار گیرد و هر طبقه از آن کتاب هایی با موضوعات مختلف را در بر خواهد گرفت. زیرگذر هایی با یک منظره ی زیبا از لیوبلیانا برای کتاب خواندن و استراحت در نظر گرفته شده اند، (چیزی شبیه به کانسپت کتابخانه زیر سایه بان) افراد می توانند از کتاب خواندن در زیر درختان بلوط لذت ببرند. این سازه همچنین بخودی خود، هنر نجاری و مهارت کار با چوب نجاران اسلوونیایی را نیز تبلیغ می کند.

منبع : https://www.designboom.com/architecture/ofis-architects-living-unit-on-ljubljana-castle-compact-cabin-slovenia-07-27-2017

1396/5/29 - 8:22:46 AM     


ارسال نظر (0)
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.