دسته بندی: طراحی

انگشتر و آویز «روبي»

روبی، موجودي است به فریبندگی و چالاکی روباه حنایی و صراحت و زیبایی ساير شخصیت های مجموعه ZiZoo كه در یک صبح پاییزی متولد شده است. مجموعه ی «باغ زی» اثر طراح ايراني زهره پهلوان که پیشتر با «بوم رینگ» معرفی شده بود، این بار شخصیت جدیدی به نام روبی را در قالب انگشتر و آویز، به رنگ های طلای قرمز و نقره ای ـتداعی کننده ی روباه حنایی و خاکستریـ معرفي مي كند. یکی از ویژگی های شخصیت های «باغ زی» تعريف نشدن جنسیت براي كاربران آنها است، به طوری که اين محصولات هم براي مردان و هم براي زنان مناسب مي باشند. آویز نقره روبی به وزن 2.880 گرم و انگشتر نقره آن به وزن 5.630 گرم موجود است و در دو رنگ طلای قرمز (Rose Gold) و طلاي سفید ارائه شده است.

براي ديدن ساير مطالب از اين طراح اينجا كليك كنيد.

منبع :‌ ريتون

1392/9/27 - 12:11:16 PM     


ارسال نظر (20)
 ناشناس 12/21/2013 - ساعت: 8:2
بیشتر شبیه نمادهای شیطان پرستیه تا یه طرح جذاب
 روح ا.. مریخ پور 12/21/2013 - ساعت: 13:22
شیطان پرستی؟!
کامنت شما آقا یا خانم بی نام نشان بیشتر شبیه کامنت های دولتی می مونه که دنبال دست استکبار جهانی و این داستانا تو هرچیزی می گردند!
دو تا پیشنهاد دارم،
اول اینکه به عنوان منبع، لطفا اسم خودتون رو ذکر کنید که خواننده بدونه که این حرف رو چه کسی می زنه و چقدر میشه روش حساب کرد.
دوم اینکه وقتی یه مطلبی رو به کار نسبت می دید، لطفا منبع و دلیل و سند ارائه بدید که کامنتتون بیشتر شبیه یه کامنت از زبان یک طراح باشه. اینجوری همه خوانندگان از جمله من، می تونند از اطلاعات و مقایسه اونها استفاده کنند، هم دیگران در پاسخ می تونند بهتر از طرح دفاع کنند یا کامنت شما رو پاسخ بدن.

 مریم 12/23/2013 - ساعت: 6:5
راستش من ابتدا از دیدن مجموعه باغ زی بی اندازه لذت بردم. طراحی و ساخت عالی، عکاسی حرفه ای، با یه داستان اغوا کننده پشت هر ایده دیگه بنظرم همه چیز حرفه ای بود! اما متاسفانه نمونه مشابه انگشتر روباه نشان رو که دیدم بدجوری جا خوردم!
بنظرم برای طراح هیچ کاری نداشت که کاراکتر روباه رو کمی تغییر بده تا با اتهام کپی کردن مواجه نشه، اما این تغییر رو نداده چون بنظرش کارش جایز بوده و صرفا الهام گرفته! قضاوت نمیکنم که چقدر حق با طراح بوده، اما تاکید میکنم که جای خالی یه مطلب تخصصی در رابطه با حد و مرز الهام گرفتن و کپی کردن وجود داره! امیدوارم یه دلسوز کار درست این مطلب رو تدوین کنه تا همه استفاده کنیم.

 مینا مرعشی 12/23/2013 - ساعت: 10:14
در ابتدا بگم که من قصد دفاع از طرح خانم پهلوان رو ندارم. چه اینکه نسبت به کار ایشون منتقد بودم و هستم و اصولا مگر میشه کاری رو نقد نکرد؟ پس لطفا با این پیش فرض نظر من رو نخونید.
من از ابتدای شروع پروژه روبی مستقیما با خانم پهلوان در ارتباط بودم و کارشون رو از نزدیک می دیدم. پروسه طراحی روبی یک پروسه منطقی و طبیعی دیزاین بود و ایشون با الهام گرفتن از فرم سر روباه به طرح نهایی رسیدن. اون طرحی که شما دیدید من هم دیدم، بله بسیار شبیه به هم هستند. مسئله اینجاست که طراح اجباری نداره تمام طرح هایی که در زمینه طرح هدفش کار شده جمع آوری کنه و سعی کنه طرح نهایی شبیه به هیچ کدوم نباشه. یک طراح با یک ذهن سالم، کار خودش رو میکنه. نتیجه ممکنه شبیه و یا متفاوت از کارهای دیگه باشه. چیزی که برای من خیلی جالب و در عین حال عجیبه برخورد مخاطبین اثر بعد از دیدن شباهت هاست. برخوردهای تند و توهین آمیز که از پیش یک تنه به قاضی می رن و قضاوت می کنن و متهم می کنن. من حدود 4 ساله که به عنوان طراح ظروف کار می کنم. تو این مدت به خوبی یاد گرفتم که شرکت های بزرگ صاحب نام و مطرح تولیدکننده ظروف طرح هایی کاملا مشابه هم دارن. اونم نه الان و تو 40-50 سال اخیر. از 300 سال گذشته تا به حال. خیلی هاشون ممکنه کپی باشن. اما خیلی های دیگه به خاطر تجربه های یکسان بصری انسانی و به دلیل محدودیت فیلد طراحی و مشخص بودن کاربرد مشابه هستن. بله. من هم فکر می کنم باید جایی برای بحث در حد و مرز کپی و الهام قائل شد. جایی که کمان های اتهام و قضاوت به سمت طراح نشانه نرفته باشه.

 کپی یاب 12/23/2013 - ساعت: 12:56
بله متاسفانه کار کاملاْ کپیه. و قبول نکردن این همه شباهت واقعاً نادون فرض کردن بقیه است. اونم از رو طرحی که اگه تو گوگل سرچ کنی جزو اولین نتایجه!!
 مریم 12/23/2013 - ساعت: 13:5
مینا جان، در رابطه با صنعت ظروف عرض میکنم اگه از 300سال پیش کار کپی وجود داشته، به دلیل نبود قوانین مالکیت فکری بوده! چنانچه الان نشابهی بین طرحهای شرکتهای بزرگ میبینی، بهتره به دعوی حقوقی که پشت چنین طرحهایی دارن هم توجه کنی!
متاسفانه پایمال کردن اخلاق طراحی برامون تبدیل به عادت شده، تا حدی که با لحنی حق به جانب کپی میکنیم!

 کپی یاب 12/23/2013 - ساعت: 13:10
اون دوست عزیزی هم که میگن با الهام از سر روباه بوده واقعاً منطق قابل توجهی میارن!! پس با الهام از دست روباه بوده؟!!!
اتفاقا بر عکس شما اگه هر جای دنیا بیان اینجوری کپی کنن و به اسم خودشون جا بزنن کلی آبروشونو میبرن.
بله خیلی ها ممکنه الهام بگیرن ولی این دیگه از الهام گرفتن کذشته. با عکاسی کردن رو مدل که کسی دیزاینر نمیشه اینجوری شده که همه زدن تو کار فشن و جواهر و از همه بیشتر مانتو. باز دم اونا گرم که ادعای دیزاینری ندارن.

 ناشناس 12/23/2013 - ساعت: 17:19
یک سوال:بچه های جدیدی که به دنیا میان کپی هستن?به نظر که اینطور میرسه. اگه خیلی شبیه والدین یا فامیل ها باشن چطور? صد در صد کپی هستن? با این حساب، اگه یک بچه با ویژگی خاص متفاوت مثل لکنت یا هوش بالا یا ناتوانی جسمی به دنیا بیاد حکمش چیه? کپی نیست ولی به شدت الهام گرفته شده? رفتارها و شخصیت و روح متفاوت اهمیت زیادی نداره گویا. فقط باعث میشه بقیه نادون فرض بشن و فکر کنن که اون بچه یه کار جدیده. در نتیجه منم باید اعلام کنم که بله متاسفانه تو گوگل جزو اولین سرچ ها هستیم و کاملا کپی.
کسی کار جدید تولید نکنه لطفا. انتظار شیر بی یال و دم و اشکم هست و پر واضحه که از عهده ی ما خارجه این توقع.

 ناشناس 12/23/2013 - ساعت: 17:32
^کامنت گذار:گلنار. متاسفم که به صورت ناشناس منتقل شد. با ساز و کار این کامنت گذاری ها آشنایی ندارم.
 کیمیا 12/23/2013 - ساعت: 17:38
خیلی خوبه عالی دستش درد نکنه
لطف کنید بگید جنسش فقط از طلا ساخته شده
و کجا میشه خرید و بقیه آثار این هنرند عزیز رو کجا میشه دید و لذت برد

 مينا مرعشي 12/24/2013 - ساعت: 4:33
خانم مريم؛
ميشه لطفا براي اين كه من هم چيزي اينجا ياد گرفته باشم لينك چند نمونه از دعوي هاي حقوقي كه بين شركت هاي مطرح توليدكننده ظروف مطرح شده بگذاريد؟ ضمنا توضيح مي دم كه مقصود من از طرح هاي مشابه از 300 سال پيش تا به حال كپي كردن در اون مقطع زماني نبوده. مقصود، طرح هاي مشابه امروزي با طرح هاي 300 سال پيش بوده كه طي اين سال ها بارها و بارها طراحي شده و اتفاقا طراحان اين محصولات سردمداران طراحي محسوب ميشن و اتفاقا ادعاي خيلي كلفتي هم دارن.

 محمد 12/24/2013 - ساعت: 8:40
لینک نمونه کاملا مشابه
http://www.ringsandtings.com/collections/rings/products/metal-tone-crystal-eyes-fox-ring
ایرادی که به کار وارد شده کاملا درسته و مشخصه که طراح به نوعی کم کاری کرده و همون طور که بقیه گفتند دیدن نمونه های موجود جزو فرآیند طراحیه و در عصر امروز کاره آسونیه ، من پیشنهاد میکنم طراحی که کارشو ارائه کرده تا دیگران بتونن نقدش کنن ، به جای دفاع بی منطق دوستان، ایراد کارشو قبول کنه تا ارزش کارش از بین نره.

 Sir.Sina 12/24/2013 - ساعت: 10:28
پس مشابهش رو ندیدی
http://www.luulla.com/product/216352/gold-fox-ring-fox-head-and-tail-wrap-ring

 روح ا.. مریخ پور 12/24/2013 - ساعت: 12:27
با سلام
من هنوز چند تا نکته عجیب دارم می بینم که منتقدین اسامی غیر واقعی یا مستعار یا نصفه نیمه برای خودشون انتخاب می کنن.
1- خواهشم این هست که نام خودتون رو به طور کامل بنویسید تا بیشتر قابل لمس باشه نظرات.
2- اینجا دوستان دو تا لینک قرار دادند که هر دو، همون شباهت هایی رو به هم دارند که به این کار هم نسبت داده شده. به نظر من وقتی قرار باشه که فرم یک پروانه انتزاعی یا ساده بشه، احتمالا کارهای 10 طراح مختلف شباهت هایی با هم خواهند داشت. کما اینکه، صرف نظر از این کار، هر دو لینکی که اینجا دوستان ارائه کرده اند شباهت هایی با هم دارند.
3- از دوستانی که همچنان به نقد خودشون اصرار دارند خواهش می کنم وقت بگذارند و یک طرح با همین صورت مسئله (انگشتر با رخ روباه) ارائه کنند. اونوقت میشه واقعا دید که چقدر میشه متفاوت تر کار کرد.
از نقطه نظر من، وقتی یک طراح صادقانه ادعا داره که کار رو خودش انجام داده و کپی کاری نکرده، دورغ انگاشتن ادعای طراح، به مراتب کاری نکوهیده تر از کاری مثل "کپی کاری" یا نسبت های بی اساس دیگر هست. در هر آیین و مسلکی اصل بر راستگویی افراد است و حتی اگر طراح رو نمیشناختم، مطمئن بودم که کار، اصالتاً از طراح است.
4- اما در مورد اینکه «طرحی موفق تره که ضمن برآورده کردن صورت مسئله، شباهت های کمتری با سایرین داشته باشه»، مطمئناً در این مسئله شکی نیست و این رو میشه با دیدن "انگشتر های روباه" شما دوستان منتقد در آینده، بهتر مطالعه کرد.
موفق و پیروز باشید و ممنون از توجه و وقت شما.

 محمد 12/25/2013 - ساعت: 3:35
اگه میخواید نقدی در مورد کارهایی که تو وبسایتتون می زارید نشه،لطفا بنویسد نقد ممنوع! چون این روش حرفه ای برخورد با یک نقد به جا نیست، اگه نقدی داری پس خودت یه بهترشو بیار!!
بدونید کسی که ایرادی به کار میگیره قصد تخریب اون کار و نداره بلکه به پیشرفتش کمک میکنه.
و در مورد نقد من به شخصه کپی کردن نبود ، کم کاری در مورد جستجوی نمونه های موجوده که بخشی از فرآیند طراحیه، که اگر مسئله ای قبلا به نحوی حل شده که دیگه ما نمیتونیم خلاقیتی از خودمون در اون مورد داشته باشیم میتونیم به جای تکرار دنبال موضوعات دیگه بریم، انتظار اختراع نداریم، ولی کمی خلاقیت و تمایز لازمه یک کار طراحی است، اون هم با پرزنتی که طراح کرده و انتظاری که به وجود آورده.
به امید روزی که توانایی پذیرش نقد در همه ما طراحان ایرانی به وجود بیاد.

 مرجان 12/27/2013 - ساعت: 1:26
مسئله اینجاست که طراح محترم هدفشون طراحی سر روباه بوده است نه کل بدن ، و خوب سر روباه هم آناتومی اش مشخص است ...
به نظر من این حرف دوستان مبنی بر کپی بودن و لینک هایی هم که گذاشته اند صحیح نیست مانند آدم ظاهربینی است که وقتی اولین بار به چین سفر میکند میگوید چرا چینی ها همشون شکل هم اند ؟
خوب این دید شما اشتباه است که آنها را شکل هم میبیند وگرنه آنها شکل هم نیستند ...
این طرح به نظر من روح و هویت مستقل خودش را دارد و خطوط فرمی و نوع برجستگی و فرو رفتگی ها به من اینجا نوعی صلابت و قدرت یا نفوذ را القا میکند که حتی مناسب استفاده آقایان هم هست و لینکی که آقای محمد گذاشته اند به خاطر انحناهای بیشتر لطافت بیشتری که دارد صرفا مختص خانم هاست ... باید توجه کنیم ایشون قصد اختراع و ارائه محصول جدید نداشتند ، بلکه هدف رسیدن به فرم مطلوب مورد نظرشان از سر روباه و از نمای روبرو است ... دنیای مد همین است در یک شکل تنها با کمی تیز کردن یا نرم کردن لبه های فرم میبینید به تعریف جدیدی از همان شیء میرسیم که میتواند مخاطب و طرفدار خودش را داشته باشد

 amination 1/13/2014 - ساعت: 23:27
موزویی به نام "ایده ی مشابه ! ...

واسه من تاهالا اینجوری بوده که "خوشهال میشم تا ناراهت !
میفهمم مسیرم درسته و توست بقیه دیزاتینر ها هم توجه شده ....
یه چیز دیگه هم میتونم بگم ؟
اینکه انتزار ایده ی یونیک داشتن تو این دوره یکم انتزار بالا و البته ممکنیه
ماها معمولن این مسیرو واسه ایده هامون دنبال میکنیم و به لخره یجاش شگفت زده میشیم :دی :
یانکو دیزاین / دیزاین بوم / نیو آیدیا / گوگل ایمیج / گوگل شاپ / ...
اگه تا اینجا پیدا نشد! / میتونیم ساخته شدشو توی "الی بابا" داتکام ببینیم :دی
اما نمیدونم چرا ناراهت نمیشم / شاید چون متمئنم هستم یه جای کارم خاس خودمه / شاید هتا دیدگاهم فقت فرق داشته به موزو
.
یه پیشنهاد هم دارم :
stop talking / start making

 ليلي 12/28/2014 - ساعت: 22:33
سلام
من خيلي از اين طرح خوشم اومده و مي خوام داشته باشمش
بايد چيكار كنم؟

 زهره پهلوان 12/31/2014 - ساعت: 0:58
خانم ليلي با اين ايميل تماس بگيريد
pahlevan.zohreh@gmail.com

 مینا 4/30/2015 - ساعت: 0:58
من کارهای زهره رو دنبال می کنم و به نظرم اونقدر طراح خلاقی هست که نبال کپی کردن نباشه
در مورد این ایده همون طور که دوستان توی کامنتاشون گفتن خوب الهام از یک چیز مشترک معمولا به کارهای مشابه منجر می شه و این اجتناب ناپزیره
البته باز به نظر من طرح زهره از اون طرحی که دوستان لینکشو گذاشته بودن حرفه ای تر و جذاب تره سوای اینکه کدام اول طراحی شده.
اما درمورد فرم طرح که کمی مشابه نمادهای شیتان پرستی شده باز قضیه همون الهام از یک فرم مشترکه.چون بسیاری از نمادهای شیطان پرستی از فرم سر گرگ و روباه الهام می گیرن بخصوص قسمت گوشش که حالت تیز داره و مثل دوتا شاخی هست که نماد شیطانه که البته این مباحث در بحث الهام گیری از فرم و محتوای صور طبیعی در بسیاری از فرقه های توحیدی و شیطانی وجود داشته و چیز جدیدی نیست. طراحان ما کلا در این موارد به دلیل جبهه گیری ها، دانش کمی دارن و این یک نقصه که بعدا بسیاری از طرح هاشونو رو دچار مشکل می کنه.این مباحث در بسیاری از دانشگاهای دنیا خیلی جدی تدریس می شه و ارتباط طراح با علوم انسانی بخصوص فلسفه بسیار قویه چون طراح چه بخواد یا نه طرحش یک معنا و حس خاص به مخاطب منتقل می کنه.

جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.