دسته بندی: هنر

خراشیدن ماسه های کنار دریا، هنر یا سرگرمی

اینکه خراشیدن ماسه های خیس کنار دریا و ساختن طرح هایی بر روی بزرگترین بوم دنیا هنر است یا سرگرمی، چندان اهمیتی ندارد. شاید هم میزان هنر بودن این کار برمی گردد به هنر اجرا کنندگان آن! به هر حال ریتون در سفری به شمال ایران و در کنار دریای خزر، این شانس را داشت تا تجربه ای کوچک و دوست داشتنی از هنر ماسه (Sand Art) را به خاطرات گروه اظافه کند.

سند آرت (Sand Art) شاخه ای از لند آرت (Land Art) است که طرفداران زیادی در سراسر دنیا بخصوص در مناطقی که در سواحل اقیانوسی قرار دارد، برای خود دست و پا کرده است. شما برای اجرای طرح خود روی ماسه ها، نیاز به یک چنگک مخصوص (یا هر چنگک دیگری که برای این کار مناسب باشد) و یک سطح صاف و البته نیمه خیس در کنار دریا یا اقیانوس دارید. البته سواحل اقیانوس برای این کار بسیار مناسب تر هستند، زیرا اولا به دلیل خاصیت این نوع سواحل، شما سطح صاف بیشتری برای اجرای طرح خود در اختیار دارید که این به معنی بوم بزرگتری برای طرح شماست. دوم اینکه به دلیل جذر و مد های طولانی و با اختلاق ارتفاغ زیاد، شما فرصت بیشتری برای اجرای طرح خود دارید و البته در پایان نیز می توانید از صحنه ویران شدن طرح خود توسط موجها بزرگ، در هنگام مد لذت ببرید و احتمالا از آن فیلم برداری کنید! و بالاخره سوم اینکه به دلیل رطوبت زیاد، طرح شما به راحتی از بین نمی رود. زیرا در صورتی که طرح های خراشیده شده توسط باد یا خورشید خشک شوند، کنتراست خود با سطوح صاف را از دست داده، کمرنگ شده و از بین می روند.

بهترین و مناسب ترین سواحل ایران برای اجرای سند آرت، سواحل چابهار و مناطق اطراف آن است، زیرا تنها در این مناطق است که آبهای اقیانوس (اقیانوس هند) در سواحل ایران وجود دارد. البته سواحل دریای عمان، خلیج فارس و دریای خزر نیز می توانند بوم های مناسبی برای طرح های بدیع شما باشند!

منبع : ریتون

1392/1/24 - 8:59:56 PM     


ارسال نظر (1)
 حامد میررحیمی 4/14/2013 - ساعت: 6:46
ایول داری ریتون خیلی خوب بود
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.