دسته بندی: طراحی

مجموعه تی شرت های گروه طراحی سه کوک

 

این تی شرت ها، اولین مجموعه از گروه طراحی «سه کوک» است که به تازگی روانه بازار شده است. 3 کوک یک گروه طراحی ایرانی است که از این پس بیشتر در مورد آنها خواهیم شنید. گروه سه کوک را پیام شیرانی، زهرا کشاورز و مریم واعظ، هر سه از دانشگاه هنر اصفهان تشکیل داده اند.

این پروژه با موضوع طراحی گیفت (هدیه) برای شهر اصفهان به عنوان پروژه کلاسی درس پروژه طراحی صنعتی 4 (پروژه خلاقیت) در دانشگاه هنر اصفهان شروع شده و پس از طی مراحل تحقیقات، تهیه پروتو تایپ، پیش تولید و تولید، اخیراً کار  تجاری سازی آن به پایان رسیده و برای فروش به بازار عرضه شده است.
رویکرد طراحی، طراحی تی شرت هایی بوده است که با استفاده از المانهای فرهنگی و تاریخی شهر اصفهان، پای این المانها را به دنیای فشن باز کرده و سپس با ایجاد حس خوشایندی نسبت به این المانها، در مرحله بعد به فرهنگ سازی در جهت افتخار به آنچه سرمایه اصلی ماست منتج شود. همچنین با پیش بینی امکان تجاری سازی این طرح، این پروژه با هدف طراحی تی شرت به عنوان هدیه و سوغاتی برای شهر اصفهان آغاز شده و به نظر می رسد تا حد قابل قبولی به این نتیجه دست یافته است.
علاوه بر استفاده مناسب از المانهای فرهنگی با رنگ و تکنیک مناسب و هماهنگی آنها با صنعت مُد که از نکات مثبت این مجموعه است، طراحی بسته بندی منحصر به فرد و سبز این تی شرت ها نیز در نوع خود جالب توجه است. به گفته طراحان، در طراحی و تولید این مجموعه، سعی شده است تا حد امکان از روشها و مواد سبز استفاده شود.

برای مشاهده مطلب قبلی در مورد مراحل ابتدایی این پروژه، اینجا کلیک کنید.

منبع : ریتون

1391/12/22 - 9:12:55 PM     


ارسال نظر (14)
 زهره 3/13/2013 - ساعت: 4:4
خيلي عاليه. هم گرافيك هم بسته بندي. سوغاتيه آبرومندانه اي هم هست.
فقط چرا روي خود تي شرت ليبل 3كوك رو نزدين؟

 amination 3/14/2013 - ساعت: 4:9
and you can check this link for benchmarking!

http://www.farsihiphop.com/news/persian-rap-and-hiphop/item/285-pictures-of-omet-street-wear-gachpazh-t-shirt-shows-in-tehraniran.html

 حامد میررحیمی 3/14/2013 - ساعت: 22:43
کارهای خیلی خوب و خلاقی هست احساس می کنم محصول تکراری رو با انتخاب بازار هدف مناسب و رویکرد جدید به پول نزدیک کردید امیدوارم موفق باشید

 زهرا کشاورز 3/17/2013 - ساعت: 2:8
سلام
ممنون
برای حفظ هویت و شخصیت کار با نام گروه و چاپ یا دوخت لوگو روی تی شرت کاملا موافق هستیم، به دلایلی که مربوط به تولید و زمان آماده سازی کار برای قبل از عید بود متاسفانه امکان اجرای این کار در این بازه ی زمانی فراهم نشد...برای تولید بعدی حتما این کار را انجام خواهیم داد
با تشکر
گروه طراحی سِکوک

 ب.ر 3/28/2013 - ساعت: 8:4
هنوز خیلی جای کار داره
لطفا هر چیزی را به "فشن" ربط ندهید

 ریتون 3/28/2013 - ساعت: 20:11
از خانم یا آقای ب.ر تقاضا می کنیم از نمونه کارهای خودشون که ربط بیشتری به فشن دارند رو برای ما ارسال کنند، خوشحال خواهیم شد که کارهاشون رو در ریتون نمایش بدیم.

 پیام شیرانی 3/31/2013 - ساعت: 2:25
سلام دوست عزیز خانم یا آقای ب.ر
این اولین تولید گروه سکوک بوده و طبیعتا کم و کاستی های زیادی داشتیم و انشاالله با بازخوردهایی که از بازار ،اساتید و دوستان میگیریم آنها رفع می کنیم.
در ضمن یک جمله ای بین طراحان صنعتی هست که همیشه سر لوحه ما هم بوده
"هیچ وقت بهترین وجود ندارد"
ممنون
گروه طراحی سِکوک

 جهانگیر 4/1/2013 - ساعت: 13:23
ریتون به عنوان یه رسانه، خبری رو در سایت خودش منتشر کرده و شخصی به اسم ب.ر نظر خودشون رو در باره ی این مطلب عنوان کردند. اما اینکه به اون شخص جوابیه ای با اون ادبیات و با لحن مثلاً مودبانه داده شده اصلاً جالب نیست. انگار یه بچه حرفی زده و بچه دیگه خواسته کم نیاره جلوش
در این مورد، جوابیه ای که آقای شیرانی دادند کاملاً منطقی ایه و جوابیه هایی که معمولاً سایت ریتون به حرف های دوستان می دن عین کل کل و دعوای بین بچه های 3-4 ساله می مونه.

 کیوان 4/8/2013 - ساعت: 23:25
خیلی خوبه مرسی بچه های سکوک... )
 نیلوفر 4/9/2013 - ساعت: 2:15
من فکر نمی کنم این محصولات به عنوان سوغات کاربر داشته باشد زیرا نوشتن اسم شهر با فونت های مختلف المان فرهنگی به حساب نمی آید حتی چاب المان های تصویری فقط با تغییر رنگ کار جالبی نیست . و فقط یک اصفهانی در شهر خود و دیگر شهرها این لباس را می پوشد با این که اصفهان یکی از شهرهای بزرگ و تاریخی ایران است اما برای بردن سوغات به صورت تی شرت که یک محصول عام است باید از مشترکات فرهنگی استفاده کرد نه اسم شهر .تنها نکته مثبت این طرح بسته بندی آن هست که کار حرفه ای تری نسبت به طراحی لباس است.ولی برای دانشجویان طراحی صنعتی که پروژه خلاقیت را پاس کرده اند خیلی سطح پایین است و به نظر می رسد کار بازاری و برای پول درآوردن است تا مرتبط با فشن.ولی به هر حال خسته نباشید
 پیام شیرانی 4/9/2013 - ساعت: 3:41
سلام دوست عزیز خانم نیلوفر
بسیار ممنون از اینکه وقت گران بهای خود را برای سکوک هزینه کردید.
در مورد اینکه تیشرت به عنوان سوغات کاربر داره یا نه نمیتونم مستقیم جواب منطقی بدم ولی این نتیجه ی چهار ماه تحقیقات گروهی بود که از بازار اصفهان به دست اوردیم البته بر اساس متد های طراحی که برای اینکار در دنیای طراحی استفاده میشود.و حتی بعد از انتخاب با اساتید زیادی که در این زمینه تخصص حرفه ای دارند مشورت کردیم و هیچ یک نظرشان این نبود که تیشرت برای سوغات مناسب نیست.
برای بحث طراحی لطفا رجوع کنید به نظرات قبلی گروه طراحی سکوک.
در مورد فروش نیز تا به حال افراد زیادی خرید کردند که صرفا در اصفهان هم زندگی نمیکردند و حتی در فروش نوروز اکثر کارها به توریست ها فروخته شد.ولی نظر شما هم بسیار قابل تامل برای گروه است.
خوشحال میشیم بتونیم با هم بیشتر صحبت کنیم تا از انتقاد ها و پیشنهادات شما بهتر استفاده کنیم.
در صورت تمایل از طریق ایمیل سکوک با ما در تماس باشید
ممنون دوست عزیز
3kook.id@gmail.com

 eli 4/25/2013 - ساعت: 9:35
آفرین برای شروعش که خوب بود. بهتر هم میشه. ادامه بدین بچه ها D
 ناشناس 5/21/2013 - ساعت: 9:44
تی شرت مشکی با طرح اصفهان خیلی خوبه و البته بسته بندی خلاقانه ...موفق باشید...
 zahra 9/12/2013 - ساعت: 13:47
ina ro nemishe kharid??
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.